Publikacje oznaczone tematem:

2001-

  1. Standardy i dobre praktyki budowania kolekcji cyfrowych
    [Standards and good practices in developing digital collections]

    Biblioteki cyfrowe : praca zbiorowa, redakcja Małgorzata Janiak, Monika Krakowska i Maria Próchnicka, Warszawa 2012, s. 15-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 135)

  1. Standardy kształcenia i akredytacja kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Accreditation standards for the Library and Information Science course]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 110-121 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Standardy kształcenia i akredytacja kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Teaching Standards and Accreditation of Library And Information Science Studie]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 28-38

  1. Standardy oceny bibliotek akademickich

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 127 WSTĘP 1. LITERATURA DOTYCZĄCA STATYSTYKI BIBLIOTECZNEJ. RYS HISTORYCZNY1.1. Statystyka biblioteczna w służbie zarządzania biblioteką1.2. IFLA jako źródło informacji o standardach oceny biblioteki1.3.

  1. Stanisław Adam Kondek (1949-2008)

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 4, s. 721-723

  1. Stanisław Siekierski: Książka we współczesnej kulturze polskiej. Pułtusk: Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2006, 360 s., ISBN 83-88067-72-9
    [Stanisław Siekierski: Książka we współczesnej kulturze polskiej (Books in Contemporary Polish Culture). Pułtusk: Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora, 2006, pp. 360, ISBN 83-88067-72-9]

    Przegląd Biblioteczny 2007, R. 75, z. 1, s. 129-131

  1. Stare i nowe ścieżki piśmienności
    [Old and New Paths of Literacy]

    Przegląd Biblioteczny 2007, R. 75, z. 4, s. 553-567

  1. Statystyczny obraz polskich bibliografii specjalnych w latach 1945-2008
    [Polish special bibliographies in the years 1945-2008 in statistics]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2011, nr 2 (98), s. 53-63

  1. Statystyka wydawnictw w Polsce
    [Statistics of polish publisherse]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2006, nr 2 (88), s. 109-112

  1. Statystyka wydawnicza w Polsce
    [The publishing statistics in Poland]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2002, nr 1 (79), s. 78-89

  1. Stereotyp określa świadomość
    [Stereotypes define consciousness]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 4, s. 429-444

  1. Stereotypy książki ambitnej dla młodego odbiorcy
    [Stereotypes of high literature in books for young people]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 55-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Strategia, heurystyka i taktyka wyszukiwania informacji. Próba uporządkowania pojęć
    [Strategy, heuristics and tactics of information retrieval. An attempt to distinguish and define the concepts]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 2, s. 165-187

  1. Strategie poszukiwania informacji w edukacyjnym serwisie internetowym
    [Strategies for searching information on an educational website]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 3, s. 321-340

  1. Strategie terminologiczne
    [Terminological strategies]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2008, nr 1 (91), s. 3-12

  1. Struktura książki
    [Structure of the book]

    Nauka o książce : antologia tekstów : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Kuźmina, Marek Tobera, Warszawa 2006, s. 99-129 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 81)

  1. Studenci kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo a przyszłość zawodu
    [The information and library science students vs. the future of the profession]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2003, nr 2 (82), s. 88-99

  1. Students’ Information Needs and Digital Technologies In the Academic Libraries
    [Potrzeby informacyjne studentów i technologie cyfrowe w bibliotekach akademickich]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 4, s. 509-530

  1. Studia podyplomowe z zakresu nauk o książce, bibliotece i informacji na uczelniach prowadzących kierunek „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Postgraduate studiem in the field of book, libr ary and information science at Polish universities offering studies in Information Science and Library]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 1, s. 67-85

  1. Studia z informacji naukowej i dyscyplin pokrewnych. Prace dedykowane Profesor Barbarze Stefaniak. Pod redakcją Elżbiety Gondek i Diany Pietruch-Reizes, Katowice; Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2007, 302 s. ISBN 978-83-226-623-9
    [Studia z informacji naukowej i dyscyplin pokrewnych. Prace dedykowane Profesor Barbarze Stefaniak pokrewnych (Studies in Information Science and Related Disciphnes. Works dedicated to Prof. Barbara Stefaniak). Ed. by Elżbieta Gondek and Diana Pietruch-Reizes, Katowice; Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2007, pp. 302. ISBN 978-83-226-623-9]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 155-160

  1. Światowy model informacji bibliograficznej
    Programy i projekty (1950-2010)

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 162 Wykaz skrótów Wykaz skrótów tytułów czasopism Wstęp Rozdział 1Bibliografia jako przedmiot badań oraz źródło informacji historycznej i bieżącej 1.1. Teoria bibliografii i znaczenie słowa „b

  1. SYNAT i ΩΨR - ku ekosystemowi wsparcia informacyjnego nauki i uczelni polskich
    [SYNAT and ΩΨR - Towards an Information Support Ecosystem for Polish Science and Higher Education Institutions]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 2 (104), s. 7-22

  1. System Braille’a – rewolucja medialna czy inkluzja społeczna osób z niepełnosprawnością wzroku?
    [Braille System – Media Revolution or Social Inclusion of Visually Impaired People?]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 3, s. 365-381

  1. System organizacji wiedzy czy folksonomia?
    [Knowledge organization system or folksonomy?]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 117-124 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Systemowa problematyka języków informacyjno-wyszukiwawczych: w polu widzenia nauczyciela akademickiego
    [System’s aspects of information retrieval languages: academic teacher’s point of view]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2001, nr 1 (77), s. 60-66

  1. Systemowe badanie bibliotek. Anna Sitarska: Systemowe badanie bibliotek. Studium metodologiczne. Wyd. 2. Białystok: Książnica Podlaska im. Łukasza Górnickiego, 2005, 222 s. (Z Prac Naukowych Książnicy Podlaskiej, nr l)
    [Systemic research on libraries Anna Sitarska: Systemowe badanie bibliotek. Studium metodologiczne. Białystok 2005]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 4, s. 515-517

  1. Systemy ekspertowe
    [The expert systems]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2010, nr 1 (95), s. 3-14

  1. Systemy ekspertowe w działalności bibliotecznej i informacyjnej: stan badań, problemy badawcze, przykłady zastosowań
    [Expert Systems in library and Information Services: the State of Research, Issues, Examples of Applications]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 1 (103), s. 94-117

  1. Systemy informacji gospodarczej

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 48

  1. Systemy informacji gospodarczej
    [The economic information’s systems]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2002, nr 1 (79), s. 127-129

  1. Systemy informacyjne wspomagające podejmowanie decyzji w zakresie edukacji na poziomie wyższym
    [E-advising systems in higher education]

    Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa, redakcja Agnieszka Korycińska-Huras i Małgorzata Janiak, Warszawa 2014, s. 14-52 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 157)

  1. Szczęśliwy klient → szczęśliwy pracownik... Czyli o satysfakcji bibliotekarzy
    [Successful client, successful worker... or about satisfaction of librarians]

    Zawód bibliotekarza dziś i jutro : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Nałęczów 18-20 wrzesień 2003, redakcja Janusz Nowicki, Warszawa 2003, s. 49-61 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 64)

  1. Szerokie okno biblioteki

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 80   WSTĘPRozdział IRZUT OKA W PRZESZŁOŚĆRozdział IIBIBLIOTEKARSKIE KONTAKTY POLSKO-CZESKIERozdział IIIJAK TO BYŁO NA POCZĄTKURozdział IVZMAGANIA Z ANALFABETYZMEMRozdział VELITARNOŚĆ I POWSZECHNOŚ

  1. Szkolne Centrum Kultury Informacyjnej ośrodkiem alfabetyzacji informacyjnej środowiska wychowawczego ucznia
    [School Centre of Information Culture as a centre of information literacy of an education environment]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 206-212 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Sztuczna inteligencja – potencjał dla procesów zarządzania informacją
    [Artificial Intelligence – a Potential for Information Management Processes]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 1, s. 5-15

  1. Sztuczne sieci neuronowe jako instrument kształtowania reprezentacji wiedzy w systemach informacyjno-wyszukiwawczych
    [Artificial neurone networks as the tool of shaping representation of knowledge in the information retrieval systems]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2002, nr 2 (80), s. 37-45

  1. Sztuki performatywne i sztuki audiowizualne w nowoczesnej bibliotece
    [Performative and Audiovisual Arts in Modern Libraries]

    Megabiblioteki : wybrane tendencje w bibliotekarstwie publicznym, redakcja Dorota Pietrzkiewicz, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2015, s. 11-34 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 161)

  1. Tagowanie kontrolowane - oksymoron czy przyszłość języków informacyjno-wyszukiwawczych?
    [Controlled tagging - oxymoron or the future of information - retrieval languages?]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 2 (100), s. 6-17

  1. Taksonomia jako narzędzie organizacji informacji
    [Taxonomy as a tool for information organization]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2007, nr 1 (89), s. 40-49

  1. Tamara Erickson: Plugged in: The Generation Y Guide to Thriving at Work, Harvard Business Press Boston, Massachusetts 2008, 278 s. ISBN 978-1-4221-2060-6
    [Tamara Erickson: Plugged in: The Generation Y Guide to Thriving at Work, Harvard Business Press Boston, Massachusetts 2008, pp. 278. ISBN 978-1-4221-2060-6]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 4, s. 527-532

  1. Teatr w bibliotece. Doświadczenia i praktyka. Pod red. Małgorzaty Pietrzak. Warszawa: Wydaw. SBP, 2015, 124 s., ISBN: 978-83-64203-42-8
    [Teatr w bibliotece. Doświadczenia i praktyka (The theater in libraries. Experience and practice). Ed. Małgorzata Pietrzak. Warszawa: Wydaw. SBP, 2015, pp. 124, ISBN: 978-83-64203-42-8]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 2, s. 284-286

  1. Techniki druku
    [Techniques of the print]

    Nauka o książce : antologia tekstów : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Kuźmina, Marek Tobera, Warszawa 2006, s. 39-62 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 81)

  1. Techniki elektronicznej identyfikacji użytkowników i ich rola we współczesnej komunikacji z instytucjami systemu administracyjnego
    [Electronic Users Identification Technologies and Their Role in Contemporary Communication with Administrative Institutions]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2015, nr 2 (106), s. 115-128

  1. Technologia cyfrowa w muzeach narracyjnych na przykładzie Muzeum Powstania Warszawskiego i Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
    [Digital Technology in the Narrative Museums on the Example of the Warsaw Rising Museum and POLIN Museum of the History of Polish Jews]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2016, nr 2 (108), s. 94-118

  1. Tendencje rozwojowe polskiego czasopiśmiennictwa naukowego w latach 1991-2005
    [Trends in polish science journals in 1991-2005]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2006, nr 1 (87), s. 75-92

  1. Tendencje w badaniach dawnej prasy polskiej (do 1864 r.). Analiza bibliometryczna
    [Trends in research of polish press until 1864 - bibliometric analysis]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 1 (99), s. 35-53

  1. Teoria i praktyka opracowania rzeczowego dokumentów ikonograficznych w dużych kolekcjach bibliotecznych
    [Theory and practice of indexing iconographic documents in large library collections]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 1 (99), s. 77-94

  1. Teoria ugruntowana i jej wybrane zastosowania w badaniach z zakresu informacji naukowej i bibliotekoznawstwa
    [Grounded Theory and Its Selected Applications in Library and Information Science Research]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 1, s. 47-57

  1. Teraźniejszość i przyszłość bibliotek szkolnych
    [Present time and future of school libraries]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 217-218 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Terminologia bibliotekoznawstwa i informacji naukowej a potrzeby społeczeństwa informacyjnego
    [Library and information science terminology and the needs of the information society]

    Przegląd Biblioteczny 2003, R. 71, z. 1-2, s. 9-16

  1. Terminologia w zakresie informacji i dokumentacji w świetle norm ISO
    [Information and documentation terminology and ISO standards]

    Przegląd Biblioteczny 2003, R. 71, z. 1-2, s. 43-53

  1. Terminologia z zakresu pielęgniarstwa w wybranych polskich językach informacyjno-wyszukiwawczych (KABA, JHP BN, PTM GBL, MESH.PL)
    [Nursing terminology in selected polish information - retrieval languages (KABA, NL SIS, PMT GBL, MESH.PL)]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2004, nr 1 (83), s. 65-82

  1. Terminy metadanych DCMI - nowe zalecenie dla metadanych Dublin Core
    [Metadata DCMI terminology - new guidelines for the Dublin Core metadata]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2010, nr 1 (95), s. 57-64

  1. Testy A/B jako metoda wspierająca badania potrzeb użytkowników biblioteki
    [Labeling Systems in Polish Academic Libraries’ Search Tool]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 305-313 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. Testy użyteczności serwisu internetowego Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu
    [Usability tests of Torun University Library website]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 2, s. 260-275

  1. Testy użyteczności w ocenianiu jakości serwisów internetowych bibliotek akademickich
    [Usability tests in quality evaluation of academic libraries’ internet services]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2007, nr 1 (89), s. 15-25

  1. The Cochrane Library jako przykład bazy typu Evidence Based Medicine
    The Cochrane Library as an example of an Evidence-Based Medicine database

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2010, nr 1 (95), s. 65-70

  1. The Evolution of the Researchers’ Bibliography: From Systematic Organization to Citation
    [Ewolucja bibliografii badaczy: od systematycznej organizacji do cytowania]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2019, nr 2a (114a), s. 94-106

  1. The Global Book Publishing Market as an Interdisciplinary Research Field
    [Globalny rynek książki jako interdyscyplinarny obszar badań]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 1a (115a), s. 122-146

  1. The Icelandic Union Catalog – Gegnir
    [Gegnir – islandzki katalog centralny]

    Rola katalogu centralnego NUKAT w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy w Polsce : praca zbiorowa, redakcja Maria Burchard, Kamila Grzędzińska i Agnieszka Kasprzyk, Warszawa 2010, s. 57-64 (Nauka, Dydaktyko, Praktyka ; 122)

  1. The Impact of COVID-19 on the Information Literacy of Business Sharing Group Users
    [Wpływ COVID-19 na kompetencje informacyjne użytkowników grup typu business sharing]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 2a (116a), s. 86-97

  1. The Implementation of Online Training for Library Employees as an Activity Increasing Competencies in the Promotion of Culture on the Internet
    [Realizacja szkoleń online dla pracowników bibliotek jako działanie podnoszące kompetencje w promocji kultury w Internecie]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. specjalny, s. 138-150

  1. The Implications of Epidemic Risks for Scholarly Communication and Higher Education Processes. Preliminary Remarks
    [Wpływ zagrożenia epidemiologicznego na procesy komunikacji naukowej. Uwagi wstępne]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 2a (116a), s. 19-28

  1. The Information Science Context of Safety Culture

    Przegląd Biblioteczny 2019, R. 87, z. specjalny, s. 32-49

  1. The Library as Place at the Digital Age
    [Biblioteka jako miejsce w epoce cyfrowej]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 195-205 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. The Library’s added value
    [Biblioteczna wartość naddana]

    Przegląd Biblioteczny 2012, z. specjalny, s. 14-31

  1. The National Library of Poland During the Coronavirus Pandemic: A Brief History of The First Nine Months of the State of Emergency
    [Biblioteka Narodowa w czasie pandemii koronawirusa: krótka historia pierwszych dziewięciu miesięcy stanu wyjątkowego]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. specjalny, s. 38-56

  1. The new media and technocultures reader
    [The new media and technocultures reader]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 2 (100), s. XXXX

  1. The Polish Book Market Considerations and Reflections
    [Rozważania i refleksje na temat polskiego rynku książki]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. specjalny, s. 151-174

  1. The potential of online library catalogues for supporting opportunistic acquisition of information pertaining scholarly literature
    [Potencjał bibliotecznych katalogów online w zakresie sprzyjania zjawisku przypadkowego pozyskiwania informacji o literaturze naukowej]

    Przegląd Biblioteczny 2012, z. specjalny, s. 86-112

  1. The Relation Between the Structure of Abstracts in LIS and Anthropology Journals and Their Rank
    [Struktura abstraktów w czasopismach z zakresu informacji naukowej i bibliotekoznawstwa oraz antropologii w relacji do rangi tych czasopism]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 1 (115), s. 24-39

  1. The Road to Providing Access to Iran’s Heritage Resources: The Iranian Consortium
    [Droga do zapewnienia dostępu do zasobów dziedzictwa irańskiego: The Iranian Consortium]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 281-290 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. The Role of Libraries, Archives and Museums (LAM) in the Preservation of Cultural Heritage: the Example of the Polish Catholic Centre in Martin Coronado in Argentina

    Przegląd Biblioteczny 2019, R. 87, z. specjalny, s. 73-90

  1. The role of public libraries in promoting readership in Poland
    [Rola bibliotek publicznych w promocji czytelnictwa w Polsce]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, [z. specjalny], s. 33-45

  1. The Role of the Museum Library

    Przegląd Biblioteczny 2019, R. 87, z. specjalny, s. 65-72

  1. The Synergetic Impact of AI, IoT, and 5G on Information Literacy and Education
    [Synergetyczny wpływ technik sztucznej inteligencji, Internetu Rzeczy i łączności 5G na kompetencje informacyjne i edukację]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2019, nr 2 (114), s. 7–22

  1. The Times They Are a-Changin’ (again!): the second, great digital transition to the mobile space
    [Czasy się zmieniają (znowu!): drugi wielki zwrot cyfrowy do przestrzeni mobilnej]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2013, nr 2 (102), s. 42-51

  1. The Use of Information and Communication Technologies in Academic Libraries in a Crisis Situation. Experiences of the University of Warsaw Library
    [Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w bibliotekach akademickich w sytuacji kryzysowej. Doświadczenia Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie (BUW)]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 2a (116a), s. 44-60

  1. The use of outsourcing in polish higher education libraries in the light of survey research
    [Zastosowanie outsourcingu w bibliotekach polskich szkół wyższych w świetle badań ankietowych]

    Przegląd Biblioteczny 2012, z. specjalny, s. 113-127

  1. The Usefulness of Data from Web of Science and Scopus Databases for Analyzing the State of a Scientific Discipline. The Case of Library and Information Science
    [Przydatność danych pochodzących z baz Web of Science i Scopus do analizowania stanu dyscypliny naukowej. Przypadek dyscypliny Library and Information Science]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2019, nr 2a (114a), s. 45-93

  1. The Warsaw school of paper conservation
    [Warszawska szkoła konserwacji papieru]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, [z. specjalny], s. 89-105

  1. Theoretical Bases of Critical Data Studies
    [Teoretyczne podstawy critical data studies]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 1a (115a), s. 96-109

  1. Threats to Libraries
    [Zagrożenia dla bibliotek]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. specjalny, s. 11-37

  1. Tibor Koltay, Sonja Špiranec, László Z. Karvalics (2016): Research 2.0 and the future of information literacy. (Badania 2.0 a przyszłość kompetencji informacyjnych). Amsterdam [etc.]: Elsevier: Chandos Publishing, ss. 180. ISBN 978-0-08-100075-5
    Tibor Koltay, Sonja Špiranec, László Z. Karvalics (2016): Research 2.0 and the future of information literacy. Amsterdam [etc.]: Elsevier: Chandos Publishing, pp. 180. ISBN 978-0-08-100075-5

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2017, nr 1 (109), s. 159-162

  1. TikTok jako instrument komunikacji marketingowej bibliotek
    [TikTok as Means of Marketing Communication for Libraries]

    Przegląd Biblioteczny 2021, R. 89, z. 4, s. 521-544      

  1. Tomasz Kruszewski: Deliciae Thorunienses. Poszukiwania tożsamości miasta w literaturze podróżniczej. Toruń: Wydaw. Adam Marszałek, 2013, 321 s., ISBN 978-83-7780-608-1
    [Tomasz Kruszewski: Deliciae Thorunienses. Poszukiwania tożsamości miasta w literaturze podróżniczej (Deliaciae Thorunienses. In search for the town identity in travel literature). Toruń: Wydaw. Adam Marszałek, 2013, pp. 321, ISBN 978-83-7780-608-1]

    Przegląd Biblioteczny 2014, R. 82, z. 1, s. 87-90

  1. Tradycja i nowoczesność. Wykorzystanie nowych technologii w Bibliotece Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego
    [Tradition and Modernity. The Use of New Technologies in the Library of the Institute of History of the University of Warsaw]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 3, s. 399-420

  1. Transactional Reading Theory in Information Organization
    [Transakcyjna teoria czytania w organizacji informacji]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2015, nr 2 (106), s. 84-105

  1. Transfer kultury i nauki z Austrii w sieci bibliotek austriackich za granicą
    [The Transfer of Austrian Culture and Science within the Network of Austrian Libraries Abroad]

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 1, s. 33-41

  1. Transitioning from Technical Services to Center for Digital Scholarship and Services: The Experience at Oregon State University
    [Przejście z Technical Services Department do Center for Digital Scholarship and Services: doświadczenie na Uniwersytecie Stanowym w Oregonie]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 257-266 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. Trávníček Jiří: Čtenáři a internauti. Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke čtení (2010). Brno: Host 2011. 191 s. ISBN 978-80-7294-515-3
    [Trávníček Jiří: Čtenáři a internauti. Obyvatelé České republiky a jejich vztah ke čtení (2010). Brno: Host 2011. pp. 191. ISBN 978-80-7294-515-3]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 2, s. 248-256

  1. Triangulacja metod badań społecznych w informatologii na przykładzie projektu „Informacja zdrowotna - oczekiwania i kompetencje polskich użytkowników”
    [Triangulation of Social Research Methods in Information Science - The Example of the Project “Health Information – Expectations and Competencies Polish Users”]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 243-253 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. Twenty Years After: Scientific Research in the Field of Knowledge Organization in Romania (1993-2012)
    [Dwadzieścia lat później: badania w zakresie organizacji wiedzy w Rumunii (1993-2012)]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2015, nr 1 (105), s. 71-81

  1. Tworzenie i rozwój bibliotek cyfrowych
    [Digital libraries’ formation and development]

    Biblioteki cyfrowe : praca zbiorowa, redakcja Małgorzata Janiak, Monika Krakowska i Maria Próchnicka, Warszawa 2012, s. 15-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 135)

  1. Tworzenie i udostępnianie baz danych w sieci www
    Podręcznik dla bibliotekarzy i dokumentalistów

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 68   PRZEDMOWASKRÓTY I OZNACZENIA1. WYBRANE ASPEKTY MODELOWANIA E-R1.1. Wstęp1.2. Ogólne podejście1.3. Podstawowe pojęcia1.4. Zależności semantyczne1.5. Przykłady modelowania E-R1.6. Ćwiczenia2. SYSTEM

  1. Tyflografika – szansa na nowe oblicze książki niewidomego i obecność jej użytkowników w świecie informacji? W kręgu rozważań bibliologiczno-tyflologicznych
    [Tactile Graphics – an Opportunity for a New Shape of Books for the Visually Impaired and the Presence of Their Users in the Information World? Reflections on the Book Studies and Tactile Graphics]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, z. 2, s. 169-184

  1. Typologia współczesnych usług informacyjnych
    [The Typology of Contemporary Information Services]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 4, s. 563-578

  1. Typologia zasobów Ukrytego Internetu
    [Typology of Invisible Web Resources]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 2, s. 153-164

  1. Uczestnictwo bibliotek lubelskich w budowaniu i wykorzystywaniu katalogu centralnego NUKAT
    [The participation of Lublin libraries in the creation and application of NUKAT resources]

    Przegląd Biblioteczny 2004, R. 72, z. 3-4, s. 231-251

  1. Uczestnictwo bibliotek Łódzkiej Akademickiej Sieci Bibliotecznej w katalogu centralnym NUKAT
    [Libraries of Łódź Academic Library Network in NUKAT]

    Przegląd Biblioteczny 2004, R. 72, z. 3-4, s. 253-261