Publikacje oznaczone tematem:

2001-

  1. Każda reprezentacja jest interpretacją – w stronę hermeneutycznej koncepcji architektury informacji
    [Every Representation is an Interpretation: A Hermeneutic Approach to Information Architecture]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2019, nr 2 (114), s. 61–79

  1. Kazimiera Maleczyńska (1925-2010)

    Przegląd Biblioteczny 2010, R. 78, z. 4, s. 547-549

  1. Kazimierz Ewicz (1921-2001)

    Przegląd Biblioteczny 2001, R. 69, z. 1-2, s. 152-154

  1. Kicz i literatura wysoka
    [Kitsch and high literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 66-76 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Kierunki rozwoju informacji i sytuacja informacyjna użytkownika książki
    [Trends in the Development of Information and the Information Situation of Book Users]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 1 (103), s. 119-131

  1. Kierunki rozwoju teorii organizacji i klasyfikacji wiedzy
    [Trends in the Theory of Knowledge Organization and Classification]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 33-51 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. Kilka refleksji na temat tendencji europejskich w zakresie języków informacyjno-wyszukiwawczych o leksyce wykorzystującej słownictwo języków naturalnych
    [Some reflections on European trends within information retrieval languages using natural language’s vocabulary]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2001, nr 1 (77), s. 67-68

  1. Kilka uwag o usługach bibliotecznych
    [Library bibliographic services - observations in the context of a modern quality approach]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 197-204 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Kiosk informacyjny w bibliotekach publicznych dla osób z dysfunkcjami narządu wzroku i słuchu
    [An information kiosk for the users with visual and hearing impairments in public libraries]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2013, nr 1 (101), s. 148-158

  1. KKZBUJ - OPAC nowej generacji?
    [Jagiellonian Librarys online catalog (KKZBUJ) - is it an OPAC of the new generation?]

    Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa, redakcja Agnieszka Korycińska-Huras i Małgorzata Janiak, Warszawa 2014, s. 14-52 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 157)

  1. Klasyfikacja
    Struktury organizacji wiedzy, piśmiennictwa i zasobów informacyjnych

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 52

  1. Klasyfikacja
    [Classification]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2002, nr 2 (80), s. 101-104

  1. Klasyfikacja Dziesiętna w bibliografii polskiej : historia i stan współczesny
    [Decimal Classification in Polish Bibliography. History and Current State]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. 2, s. 182-208

  1. Klasyka dziecięca dzisiaj
    [Children’s Classics Today]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 24-32 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Knowledge communication – essential skill for workplace literacy
    [Komunikacja wiedzy – niezbędna umiejętność w zakresie kompetencji w miejscu pracy]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 69-79 (Nauka, Dydaktyk

  1. Kobieca animagia. Motyw kobiety-kota na podstawie cyklu Joanne К. Rowling о Harrym Potterze oraz „Minu” Annie M. G. Schmidt
    [Female Animagi. Cat-Woman Theme in Joanne K. Rowling’s Harry Potter Series and Annie M. G. Schmidt’s “Minoes”]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 111-127 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Kobiety i technologie w kontekście społeczeństwa informacyjnego
    [Women and technology in the context of information society]

    Społeczeństwo i sieć informacyjna : problemy i technologie : praca zbiorowa, redakcja Barbara Sosińska-Kalata i Ewa Chuchro, Warszawa 2012, s. 53-64 (Miscellanea Informatologica Varsoviensia ; vol. 5) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 130)

  1. Kobiety w IFLA
    [Women in IFLA. Women’s Studies in Activities of the Units of the International Federation of Library Associations and Institutions in the Years 1990-2005]

    Przegląd Biblioteczny 2007, R. 75, z. 3, s. 383-398

  1. Kodeks etyki bibliotekarza i pracownika informacji
    [Librarian and information specialist code of ethics]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 2, s. 155-159

  1. Kodeksy etyki bibliotekarskiej na świecie
    Antologia narodowych kodeksów etycznych

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 103   WPROWADZENIEAFRYKA Botswana STOWARZYSZENIE BIBLIOTEK BOTSWANY. ETYKA ZAWODOWARepublika Południowej AfrykiKODEKS POSTĘPOWANIATanzaniaSTOWARZYSZENIE BIBLIOTEK TANZANII. PROJEKT KODEKSU ETYKIAMERYKA POŁUDN

  1. Kodeksy etyki bibliotekarskiej na świecie. Antologia narodowych kodeksów etycznych. Red. Zdzisław Gębołyś, Jacek Tomaszczyk. Warszawa: Wydaw. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2008, 284 s. (Nauka-Dydaktyka-Praktyka) ISBN 978-83-61464-01-3
    [Kodeksy etyki bibliotekarskiej na świecie. Antologia narodowych kodeksów etycznych (Codes of ethics for librarians around the world. A collection of national codes of conduct for librarians). Ed. by Zdzisław Gębołyś, Jacek Tomaszczyk. Warszawa: Wydaw. Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2008, pp. 284. (Nauka-Dydaktyka-Praktyka) ISBN 978-83-61464-01-3]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 1, s. 131-132

  1. Kolekcje w zbiorach bibliotek pedagogicznych. Pod red. nauk. Agnieszki Fludy-Krokos, Beaty Janik. Kraków: Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, 159 [1] s., ISBN 978-83-7271-933-1
    [Kolekcje w zbiorach bibliotek pedagogicznych (The collections of Polish pedagogical libraries). Eds Agnieszka Fluda-Krokos, Beata Janik. Kraków: Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, pp. 159 [1], ISBN 978-83-7271-933-1]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 4, s. 623-626

  1. Komentarz do artykułu – Perzyńska Violetta: Biblioteki Akademii Wychowania Fizycznego w Polsce – realia funkcjonowania. „Przegląd Biblioteczny” 2014, z. 1, s. 25-39
    [Remarks on the article by Violetta Perzyńska: Biblioteki Akademii Wychowania Fizycznego w Polsce – realia funkcjonowania (The Reality of the Libraries of Physical Education Academies in Poland). „Przegląd Biblioteczny” 2014, issue 1, pp. 25-39]

    Przegląd Biblioteczny 2014, R. 82, z. 2, s. 225-228

  1. Komentarz do artykułu – Perzyńska Violetta: Biblioteki Akademii Wychowania Fizycznego w Polsce – realia funkcjonowania. „Przegląd Biblioteczny” 2014, z. 1, s. 25-39
    [Remarks on the article by Violetta Perzyńska: Biblioteki Akademii Wychowania Fizycznego w Polsce – realia funkcjonowania (The Reality of the Libraries of Physical Education Academies in Poland). „Przegląd Biblioteczny” 2014, issue 1, pp. 25-39]

    Przegląd Biblioteczny 2014, R. 82, z. 2, s. 229-231

  1. Komentarz do artykułu Ewy Dobrzyńskiej-Lankosz pt. „Jak do tego doszło? Geneza katalogu NUKAT”
    [A commentary on Ewa Dobrzynska-Lankosz’s article „How Did It Begin? Origins of NUKAT”]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 2, s. 213-215

  1. Kompatybilność
    [Compatibility]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2005, nr 2 (86), s. 3-12

  1. Kompetencja językowa użytkowników systemów informacyjno-wyszukiwawczych czy kompetencja wyszukiwawcza?
    [A language competence of the information and retrieval systems’ users-or a retrieval competence?]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 1 (99), s. 3-13

  1. Kompetencje człowieka w ujęciu informatologicznym
    [Human competencies – the information science perspective]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 49-68 (Nauka, Dydaktyk

  1. Kompetencje informacyjne – ważna składowa kompetencji zdrowotnych
    [Information literacy as a significant element of health literacy]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 326-338 (Nauka, Dydakt

  1. Kompetencje informacyjne młodzieży
    Analiza – stan faktyczny – kształcenie na przykładzie Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 138 Wstęp 1. Przemiany społeczne w perspektywie rozwoju ICT 1.1. Konwergencja mediów determinantem przemian społecznych1.2. Wybrane koncepcje społeczeństwa przełomu wieków1.2.1. Społeczeństwo informacy

  1. Kompetencje informacyjne uczniów klas I­III w świetle podstawy programowej dla edukacji informacyjnej i informatycznej – eksploracyjne badania jakościowe
    [Information Skills of Primary Education Pupils in the Context of Polish Curriculum on Computer and Information Education – Qualitative Research]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, z. 1, s. 58-74

  1. Kompetencje zdrowotne (health literacy) i ich znaczenie dla zdrowia
    [Health literacy and its meaning for the health]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 339-353 (Nauka, Dydakt

  1. Komputer - człowiek - prawo. Księga pamiątkowa Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pod red. Wiesława Lubaszewskiego. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2007, 148 s. ISBN 978-83-233-2337-2
    [Komputer - człowiek - prawo. Księga pamiątkowa Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego (Computer - Man – Law. Festschrift of the Faculty of Management and Social Communication of the Jagiellonian University). Ed. by Wiesław Lubaszewski. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2007, pp. 148. ISBN 978-83-233-2337-2]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 3, s. 495-503

  1. Komputeryzacja gromadzenia zbiorów a zintegrowany system biblioteczny. Doświadczenia Biblioteki Jagiellońskiej
    [Computerisation of library collection process vs. Integrated library system. Experiences of the Jagiellonian Library]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2010, nr 2 (96), s. 85-95

  1. Komunikacja naukowa jako proces organizacji wiedzy i informacji
    [Scholarly communication as a process of knowledge and Information organisation]

    Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa, redakcja Agnieszka Korycińska-Huras i Małgorzata Janiak, Warszawa 2014, s. 14-52 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 157)

  1. Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym
    Globalna biblioteka cyfrowa w informatycznej infrastrukturze nauki

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 112   OD AUTORA WPROWADZENIE: BIBLIOTEKI CYFROWE JAKO PRZEDMIOT BADAŃ NAUKOWYCH 1. KOMUNIKACJA NAUKOWA W SIECI1.1. Rozwój komunikacji naukowej1.2. Współczesna nauka i komunikacja naukowa1.3. Organizacja na

  1. Komunikacja w bibliotece
    [Communication in the library]

    Biblioteka w otoczeniu społecznym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2000, s. 23-38 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 40)

  1. Końca nie widać. Transmedialne czary na portalu Pottermore.com
    [To No End. Transmedia Magic on Pottermore.com Website]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 169-179 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Koncepcja "smart library" i jej zastosowanie w integracji usług informacyjnych
    [Smart Library and the Integration of Information Services]

    Przegląd Biblioteczny 2019, R. 87, z. 3, s. 322-333

  1. Koncepcja „smart city” jako przedmiot zainteresowania bibliologii i informatologii
    [Smart City as an Object of Interest of Book Studies and Information Studies]

    Przegląd Biblioteczny 2019, R. 87, z. 3, s. 301-321

  1. Koncepcje uniwersyteckiego kształcenia bibliotekarzy
    [Conceptions of university education of librarians]

    Zawód bibliotekarza dziś i jutro : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Nałęczów 18-20 wrzesień 2003, redakcja Janusz Nowicki, Warszawa 2003, s. 115-132 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 64)

  1. Koncepcje zarządzania jakością w bibliotekach polskich. Stan obecny i kierunki badań (studia literaturowe)
    [The concepts of quality management in Polish libraries. Current status and research trends (literature reviews)]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 205-214 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Koniec ery bibliotek?
    [The end of libraries?]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 4, s. 533-535

  1. Konrad Zawadzki (1912-2002)

    Przegląd Biblioteczny 2002, R. 70, z. 3, s. 269-271

  1. Konrad Zawadzki. Bibliograf, prasoznawca, varsavianista. Pod red. Romana Nowoszewskiego. Warszawa: Bibl. Publ. m.st. Warszawy 2003, 71 s., il. ISBN 83-87407-66-6

    Przegląd Biblioteczny 2003, R. 71, z. 4, s. 430-433

  1. Konsorcjum Europejskich Bibliotek Naukowych i udział w nim Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie
    [Warsaw University Library in the Consortium of European Scientific Libraries]

    Przegląd Biblioteczny 2002, R. 70, z. 4, s. 295-303

  1. Kontrola jakości opisu bibliograficznego w „Bibliographie Nationale Française - Livres”
    [Bibliographic description quality assurance in „Bibliographie Nationale Française - Livres”]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 82-87 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Kontynuatorzy wrocławskiej szkoły bibliologicznej. Oblicza kultury książki. Prace i studia z bibliologii i informacji naukowej. Red. Małgorzata Komza, Krzysztof Migoń, Marta Skalska-Zlat, Anna Żbikowska-Migoń. Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego 2005, s.

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 3, s. 379-388

  1. Koordynacja dygitalizacji w Europie
    [Coordinating digitization in Europe]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 4, s. 451-465

  1. Korzystanie z bibliotek jako formy relacji – analiza koncepcji teoretycznej z wykorzystaniem triangulacji metod badawczych
    [Using Libraries as a Form of Relationship – the Analysis of a Theoretical Concept with the Triangulation of Research Methods]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 4, s. 531-553

  1. Koszty i finansowanie digitalizacji
    [Costs and financing of digitalisation]

    Biblioteki cyfrowe : praca zbiorowa, redakcja Małgorzata Janiak, Monika Krakowska i Maria Próchnicka, Warszawa 2012, s. 15-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 135)

  1. Kradzież tożsamości czasopism naukowych
    [Identity Theft of Scientific Journals]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 2 (116), s. 81-95

  1. Krajobraz po Terakowskiej. Współczesna fantasy z perspektywy światów możliwych
    [Literary Landscape After Terakowska. Modern High Fantasy As Seen From The Possible Worlds’ Perspective]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 58-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Krajowe Ramy Kwalifikacji a kształcenie bibliotekarzy na przykładzie programów i planów studiów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie – rok akad. 2012/13
    [National Framework of Qualifications and Librarians’ Education as Exemplified by the Curricula of Information and Library Studies at the Pedagogical University in Cracow (2012/2013)]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 4, s. 579-590

  1. Krajowy zasób zapisów bibliograficznych i NUKAT
    [NUKAT and Polish bibliographic data resources]

    Rola katalogu centralnego NUKAT w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy w Polsce : praca zbiorowa, redakcja Maria Burchard, Kamila Grzędzińska i Agnieszka Kasprzyk, Warszawa 2010, s. 15-24 (Nauka, Dydaktyko, Praktyka ; 122)

  1. Kroniki parafialne źródłem do dziejów Kościoła w Polsce
    [Parochial chronicles as a source of the Roman Catholic Church history in Poland]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 67-76 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Krystyna Gieda (1948-2001)

    Przegląd Biblioteczny 2001, R. 69, z. 4, s. 410-411

  1. Krystyna Ramlau-Klekowska (1929-2008)

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 3, s. 524-526

  1. Kryteria estetyczne w ocenie jakości systemów informacyjnych
    [Aesthetic criteria in information systems’ quality evaluation]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 136-144 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Kryteria i wskaźniki oceny jakości europejskich internetowych serwisów tematycznych
    [Criteria and indicators in quality evaluation of European internet subject - based information gateways]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2007, nr 1 (89), s. 3-14

  1. Kryteria oceny elektronicznych źródeł informacji decydujące o ich zakupie
    [Evaluation criteria used in purchasing electronic information sources]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2007, nr 2 (90), s. 79-90

  1. Kryzys wartości wiedzy?
    [Crisis of the value of knowlegde?]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2010, nr 2 (96), s. 3-20

  1. Książka czasu przemian
    [Books Edition In The Time Of Transition]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 195-210 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Książka dla dzieci i młodzieży jako przedmiot badań bibliologicznych
    [Children and young people book as a research subject of the book studies]

    Bibliologia, biblioteki, bibliotekarze : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Grygrowski i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2005, s. 39-56 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 76)

  1. Książka elektroniczna w bibliotece
    [An e-book in a library]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 224-233 (Nauka, Dydakt

  1. Książka i biblioteka w procesie komunikacji społecznej. Pod red. Renaty Aleksandrowicz i Haliny Rusińskiej­Giertych. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT, 2015, 484 s. ISBN 978­83­7977­123­3
    [Książka i biblioteka w procesie komunikacji społecznej (Books and libraries in the proces of social communication). Eds Renata Aleksandrowicz and Halina Rusińska­Giertych. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT, 2015, pp. 484. ISBN 978­83­7977­123­3]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, z. 1, s. 93-105

  1. Książka i inne formy przekazu treści w środowisku edukacyjnym
    [The book and other forms of communication in education]

    Biblioteka w otoczeniu społecznym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2000, s. 142-148 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 40)

  1. Książka literacka w Polsce w latach 1990-2010 w świetle statystyki
    [Literary book in Poland in 1990-2010 in the light of the statistics]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 2 (100), s. 18-33

  1. Książka naukowa w Polsce w latach 1991-2005 – tendencje rozwojowe
    [Research book in Poland in 1991-2005. Trends of development]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2006, nr 2 (88), s. 91-108

  1. Książka przyszłością kultury
    [Book – the future of culture]

    Przegląd Biblioteczny 2001, R. 69, z. 3, s. 273-279

  1. Książka w dziejach kultury
    [Book in the history of culture]

    Przegląd Biblioteczny 2001, R. 69, z. 3, s. 177-183

  1. Książka w komunikacji społecznej wieków średnich. Stan i znaczenie badań u progu XXI wieku
    [The book in the medieval social communication: state and meaning of research at the threshold of 21st century]

    Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie / redakcja Marianna Banacka, Warszawa 2003, s. 57-63 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 67)

  1. Książka w procesie odrodzenia narodowego (na przykładzie Białorusi)
    [Book in the nation’s revival as exemplified by Belarus]

    Przegląd Biblioteczny 2001, R. 69, z. 3, s. 227-236

  1. Książka w przekazie idei
    [The role of the books in transmission of ideas]

    Bibliologia polityczna : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Kuźmina, Warszawa 2011, s. 15-25 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 124)

  1. Książka w życiu i kulturze Polaków - 50 lat serii Z badań nad czytelnictwem
    [The roles of a book in polish life and culture - 50th anniversary of the „Z badań nad czytelnictwem" series]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2007, nr 2 (90), s. 3-18

  1. Książka zabawka - ciągle nierozstrzygnięty problem z definicją pojęcia i wyodrębnieniem podtypów gatunku
    [Toy Books – Unresolved Problem of the Definition and Subtypes]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. 4, s. 494-512

  1. Książka zawsze obecna. Prace ofiarowane Profesorowi Krzysztofowi Migoniowi. Komitet red.: Barbara Bieńkowska, Maria Kocójowa, Małgorzata Komza, Kazimiera Maleczyńska (śp.), Zbigniew Nowak, Marta Skalska-Zlat. Wrocław: Wydaw. Uniwersytetu Wrocławskiego, 2010, 492 s. „Acta Universitatis Wratislaviensis No 3233” ISBN 0239-6661

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 1, s. 103-108

  1. Książka, biblioteka, informacja: między podziałami a wspólnotą III, pod red. Jolanty Dzieniakowskiej i Moniki Olczak-Kardas. Kielce: Uniwersytet Jana Kochanowskiego, 2012, 889 s. ISBN 978-83-61982-37-1
    [Książka, biblioteka, informacja: między podziałami a wspólnotą III (Books, libraries, information – between divides and the community. Part III), Ed. Jolanta Dzieniakowska i Monika Olczak-Kardas. Kielce: Uniwersytet Jana Kochanowskiego, 2012, pp. 889. ISBN 978-83-61982-37-1]

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 2, s. 214-218

  1. Książki i Księgi: lektury bohaterów współczesnej prozy dla dzieci i młodzieży
    [BOOKS And Books: Reading Experiences Of Modern Young Adults’ Fiction Characters]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 97-109 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Książki o Małopolsce. Elżbieta Romanowska, Iwona Górny, Krystyna Kasprzyk: Książki o Małopolsce. Bibliografia 1999-2003. Kraków: Woj. Bibl. Pub., 2004, 836 s. (Bibliotheca / Wojewódzka Biblioteka Publiczna, 3. Prace Bibliograficzne, 2)
    [Books about Małopolska region Elżbieta Romanowska, Iwona Górny, Krystyna Kasprzyk: Książki o Małopolsce. Bibliografia 1999-2003. Kraków]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 3, s. 388-391

  1. Książki pierwsze, książki ostatnie?
    Literatura dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań nowoczesności

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 134 Słowo wstępne Dekalog nowoczesności Część ITriada nowoczesności: ludowość, pajdocentryzm, topiczność Baśń Konopnickiej – dialog kultur, dialog pisarzyKorczak – dialog filozofówMiłosz zacz

  1. Książki, nowe media i ich czasoprzestrzenie

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 108 1. Wprowadzenie 2. Czas i przestrzeń a czasoprzestrzeń Różnice w indywidualnym odczuwaniu czasu Ewolucja poglądów na czas Przestrzeń jako przedmiot poznania i kształtowania Uzasadnienie dla kulturowej

  1. Księgi pierwsze. Antologie dla dzieci
    [First books. Anthologies for children]

    Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2002, s. 102-116 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 49)

  1. Kształcenie z zakresu bibliografii jako sposób wspierania rozwoju kompetencji informacyjnych w szkolnictwie wyższym
    [Bibliographic education as a method of supporting information literacy skills in higher education]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 260-285 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Kształtowanie kompetencji mediacyjnych na przykładzie działalności miejskiej mediateki publicznej Marguerite Yourcenar w Paryżu
    [Developing media competencies in the Médiathèque Marguerite Yourcenar in Paris]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 185-207 (Nauka, Dydakt

  1. Kształtowanie prorynkowego profilu studiów licencjackich w dziedzinie informacji w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW
    [Developing pro-job market profile of information management studies on BA level in the Institute of Scientific Information and Book Studies, Warsaw University]

    Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie / redakcja Marianna Banacka, Warszawa 2003, s. 151-154 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 67)

  1. Kształtowanie systemu motywacyjnego w zarządzaniu bibliotekami
    [Motivational system in libraries management]

    Bibliologia, biblioteki, bibliotekarze : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Grygrowski i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2005, s. 117-147 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 76)

  1. Kto kupuje u kogo? Sprzedaż wyników wyszukiwań w Internecie
    [Who buys where? The searching results’ disposal in Internet]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2003, nr 2 (82), s. 80-87

  1. Kto przejmie biblioteki w „Nowej Europie”?
    [Who will take over libraries in New Europe?]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 36-47 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Kujawsko-Pomorska Biblioteka Cyfrowa - studium przypadku
    [Kujawsko-Pomorska Digital Library]

    Biblioteki cyfrowe : praca zbiorowa, redakcja Małgorzata Janiak, Monika Krakowska i Maria Próchnicka, Warszawa 2012, s. 15-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 135)

  1. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początku XXI wieku. Szkice bibliologiczne. Red. nauk. Mariola Antczak, Alina Brzuska-Kępa, Agata Walczak-Niewiadomska. Łódź Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego 2013, 364 s. ISBN 978-83-7969-027-5
    [Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początku XXI wieku. Szkice bibliologiczne. (Readership Culture of Children and Young Adults in First Decade of 21st century. Bibliological Sketches) Ed. Mariola Antczak, Alina Brzuska-Kępa, Agata Walczak-Niewiadomska. Łódź Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego 2013, 364 s. ISBN 978-83-7969-027-5]

    Przegląd Biblioteczny 2014, R. 82, z. 3, s. 452-454

  1. Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji

    Wstęp1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej1.1. Kultura informacyjna w kontekście rozważań nad definicją kultury1.2. Kultura informacyjna – różnorodność definicyjna1.2.1. Kultura informacyjna w hierarchii pojęć pokrew

  1. Kultura książki. Program dla bibliologii i potrzeba dla studiów bibliotekoznawczych
    [Book culture: a programme for book studies and a need for librarianship studies]

    Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie / redakcja Marianna Banacka, Warszawa 2003, s. 11-20 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 67)

  1. Kultura minojska w polskim Internecie
    [Minoan Culture on Polish Internet]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 111-124

  1. Kultura organizacyjna a proces zarządzania wiedzą
    [Organizational Culture and Knowledge Management in Institutions]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 1, s. 50-59

  1. Kultura organizacyjna w bibliotekach
    Nowe i stare idee w zarządzaniu biblioteką

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 69

  1. Kultura organizacyjna w bibliotekach. Elżbieta Barbara Zybert: Kultura organizacyjna w bibliotekach. Nowe i stare idee w zarządzaniu biblioteką. Warszawa: Wydaw. SBP 2004, 248 s. (Ser. Nauka - Praktyka - Dydaktyka, 69)
    [Organizational culture in libraries Elżbieta Barbara Zybert: Kultura organizacyjna w bibliotekach. Nowe i stare idee w zarządzaniu biblioteką. Warszawa 2004]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 1, s. 91-94

  1. Kultura organizacyjna w placówkach informacyjnych
    [Organizational culture in information services]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2004, nr 2 (84), s. 41-47

  1. Kultura organizacyjna wspierająca procesy uczenia się biblioteki akademickiej
    [Organizational culture to support the process of learning in academic libraries]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 2, s. 176-185

  1. Kultura teatralna - tożsamość między tradycją a współczesnością
    [The theatrical culture - identity between tradition and modernity]

    Biblioteki, tożsamość, kultura : praca zbiorowa, redakcja Iwona H. Pugacewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2013, s. 123-149 (Prace Zakładu Bibliotekoznawstwa IINiSB UW ; t. 8) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 143)