Publikacje autora:

Ewa Głowacka

  1. Analiza struktury przedstawicieli nowej dyscypliny – nauk o komunikacji społecznej i mediach
    [Where do we Come From? How do we Cooperate? Structure Analysis of Media and Communication Sciences Scholars in Poland]

    Przegląd Biblioteczny 2021, R. 89, z.3, s. 299-316

  1. Doświadczenia Katedry Bibliotekoznawstwa i Informacji naukowej UMK w Toruniu
    [Experience of Faculty of Library and Information Science at UMK (Nicolaus Copernicus University) in Toruń]

    Komputery w bibliotekach - Polska '94 : I Forum SBP '94 : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Chorzów 10-12.06.1994, redakcja Janusz Nowicki, Warszawa 1994, s. 220-221 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 9)

  1. Funkcja informacyjna internetowych stron WWW bibliotek na przykładzie polskich bibliotek uniwersyteckich
    [Library WWW pages as source of information as exemplified by Polish university libraries]

    Przegląd Biblioteczny 2000, R. 68, z. 4, s. 291-301

  1. Główne współczesne kierunki badań z zakresu bibliotekoznawstwa na świecie
    [Main Contemporary Research Directions in International Library Scienc]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 22-27

  1. Główne współczesne kierunki badań z zakresu bibliotekoznawstwa na świecie
    [Current trends in library research]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 76-81 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Heuristic Evaluation of University Libraries’ Mobile Websites in Poland
    [Analiza heurystyczna mobilnych stron internetowych polskich bibliotek uniwersyteckich]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 2, s. 194-218

  1. Information Literacy of Polish Students in Social Sciences and Humanities
    [Kompetencje informacyjne polskich studentów kierunków społecznych i humanistycznych]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2018, nr 1 (111), s. 33-51

  1. Koncepcja biblioteki jako „uczącej się” organizacji
    [Concept of the library as a learning organisation]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1999, nr 2 (74), s. 80-87

  1. Kryteria i wskaźniki oceny jakości europejskich internetowych serwisów tematycznych
    [Criteria and indicators in quality evaluation of European internet subject - based information gateways]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2007, nr 1 (89), s. 3-14

  1. Kultura organizacyjna a proces zarządzania wiedzą
    [Organizational Culture and Knowledge Management in Institutions]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 1, s. 50-59

  1. Kultura organizacyjna w bibliotekach. Elżbieta Barbara Zybert: Kultura organizacyjna w bibliotekach. Nowe i stare idee w zarządzaniu biblioteką. Warszawa: Wydaw. SBP 2004, 248 s. (Ser. Nauka - Praktyka - Dydaktyka, 69)
    [Organizational culture in libraries Elżbieta Barbara Zybert: Kultura organizacyjna w bibliotekach. Nowe i stare idee w zarządzaniu biblioteką. Warszawa 2004]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 1, s. 91-94

  1. Magdalena Paul: Wpływ społeczny bibliotek publicznych. Na przykładach inicjatywy bibliotecznej „Wykiełkuj na rynku pracy” oraz korzystania z mazowieckich bibliotek publicznych. Warszawa: Grupa Cogito 2018, 303 s., ISBN 978-83-85534-99-0
    [Magdalena Paul: Wpływ społeczny bibliotek publicznych. Na przykładach inicjatywy bibliotecznej „Wykiełkuj na rynku pracy” oraz korzystania z mazowieckich bibliotek publicznych. (The social impact of public libraries. As exemplified with the library initiative „Sprout on the job market” and the use of public libraries in mazowieckie region). Warszawa: Grupa Cogito 2018, pp. 303, ISBN 978-83-85534-

    Przegląd Biblioteczny 2019, R. 87, z. 1, s. 84-87

  1. Marek Nahotko: Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym. Globalna biblioteka cyfrowa w informatycznej infrastrukturze nauki
    [Marek Nahotko: Digital science communication. Global digital library in an electronic infrastructure of science]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2011, nr 1 (97), s. 69-72

  1. Marketing w bibliotece a kompleksowe zarządzanie jakością usług bibliotecznych
    [Library marketing and Total Quality Management in libraries]

    Przegląd Biblioteczny 2001, R. 69, z. 4, s. 347-355

  1. Model indywidualnej przestrzeni informacyjnej w procesie badawczym - wstępne założenia
    [The Model of the Individual Information Space in a Research Process - Preliminary Assumptions]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2015, nr 2 (106), s. 18-30

  1. Model umiejętności zawodowych pracownika usług informacyjnych
    [The model of information professionals qualifications]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2005, nr 1 (85), s. 23-26

  1. Nowa edycja ISO 11620:2008: Information and Documentation – Library Performance Indicators. Analiza przyczyn i źródeł nowelizacji normy
    [New edition of ISO 11620: 2008: Information and Documentation – Library Performance Indicators. Reasons and origins of the revision – an analysis]

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 1, s. 7-20

  1. Ocena wpływu usług biblioteczno-informacyjnych na środowisko społeczne w badaniach jakości bibliotek
    [Evaluation of library and information services’ influence in library quality studies]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 13-22 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Polskie repozytoria instytucjonalne jako miejsce dla otwartych zasobów naukowych i edukacyjnych
    [Polish Institutional Repositories as a Place for Open Scientific and Educational Resources]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2016, nr 1 (107), s. 44-45

  1. Rola pracowników informacji w zarządzaniu wiedzą w organizacjach
    [Role of information professionals in knowledge management in organisations]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2002, nr 2 (80), s. 46-52

  1. Społeczne korzyści z funkcjonowania bibliotek. Obszary, metody analizy i oceny
    [Social benefits of library performance. Approaches and methods of analysis and evaluation]

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 4, s. 431-439

  1. Wpływ cyfryzacji infrastruktury informacyjnej na procesy badawcze w humanistyce. Wybrane aspekty zjawiska
    [Impact of Information Infrastructure Digitization on Research Processes in the Humanities. Selected Aspects of the Phenomenon]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2017, nr 2 (110), s. 137-155

  1. Wpływ nauki o organizacji i zarządzaniu na terminologię oraz badania w dziedzinie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej
    [Influence of organization and management science on the research activities and terminology in library and information science]

    Przegląd Biblioteczny 2003, R. 71, z. 1-2, s. 71-76

  1. Wskaźniki funkcjonalności elektronicznych usług bibliotecznych według Raportu Technicznego ISO/TR 20983
    [Performance indicators for library E-services according to ISO/TR 20983 technical report]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 4, s. 445-460

  1. Wybrane zagraniczne bibliotekarskie serwisy internetowe. Próba analizy
    [Selected foreign internet bibliographic services. Preliminary analysis]

    Przegląd Biblioteczny 2003, R. 71, z. 4, s. 357-367

  1. Zastosowanie normy ISO 11620 w analizie funkcjonalności Biblioteki Elbląskiej. Uwagi metodyczne
    [ISO 11620 standard in the analysis of Elbląska Library Functionality. Remarks on methodology]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 4, s. 474-482

  1. Związki zarządzania jakością z zarządzaniem wiedzą i ich wpływ na role bibliotekarzy
    [Relationships between quality management and knowledge management and their influence on librarians’ professional roles]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 1, s. 30-39