Publikacje autora:

Michał Zając

  1. Barbara Maria Morawiec: Biblioblog w pigułce. Poradnik dla bibliotekarzy. Warszawa: Wydaw. SBP, 2014, 114 s., ISBN 978-83-64203-36-7
    [Barbara Maria Morawiec: Biblioblog w pigułce. Poradnik dla bibliotekarzy (Library blogs in a nutshell. The handbook for librarians). Warszawa: Wydaw. SBP, 2014, pp. 114, ISBN 978-83-64203-36-7]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 1, s. 135-137

  1. Biblioteki dla dzieci i ich deklaracje misji
    [Children libraries and their mission declarations]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 243-254 (Nauka, Dydakt

  1. Biblioteki i młodzież: przyjaciele, wrogowie, nieznajomi?
    [Libraries and young readers; friends, enemies, strangers?]

    Biblioteka w otoczeniu społecznym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2000, s. 78-95 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 40)

  1. Bogumiła Staniów: Z uśmiechem przez wszystkie granice. Recepcja wydawnicza przekładów polskiej książki dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1989. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2006
    [Bogumiła Staniów: Z uśmiechem przez wszystkie granice. Recepcja wydawnicza przekładów polskiej książki dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1989 (With a Smile Through All Frontiers. Publishers’ Reception of Foreign Translations of Polish Books for Children and Young Adults in the Years 1945-1989) Wroclaw 2006]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 4, s. 510-514 

  1. Filie i „superbiblioteki”. Przyczynek do dyskusji. Przypadek Wrocławia
    [Contribution to Discussion on Branch Libraries and „Super Libraries”. The Wrocław Case Study]

    Megabiblioteki : wybrane tendencje w bibliotekarstwie publicznym, redakcja Dorota Pietrzkiewicz, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2015, s. 11-34 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 161)

  1. Książka czasu przemian
    [Books Edition In The Time Of Transition]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 195-210 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Książka dla dzieci i młodzieży jako przedmiot badań bibliologicznych
    [Children and young people book as a research subject of the book studies]

    Bibliologia, biblioteki, bibliotekarze : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Grygrowski i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2005, s. 39-56 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 76)

  1. Książka dziecięca 1990-2005
    Konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej

    Słowo wstępneCzęść I. DiagnozyJoanna Papuzińska, Wpływ świata mediów na kształt książki dziecięcej i style jej odbioruKrystyna Kossakowska-Jarosz, Wzorce kultury masowej w książce dla dzieciJolanta Ługowska, Stereotypy książki ambit

  1. Książka i młody czytelnik:
    zbliżenia, oddalenia, dialogi. Studia i szkice

    WstępLiteraturoznawcze szkiełko i oko – Grzegorz LeszczyńskiJęzyk dziecka a obszar kulturyO krytyce książki dziecięcejKanon– pojęcie i sprzecznościStyle lektury książki dziecięcejRycerz, błazen, szaleniec. Proza dla „trudnych czyte

  1. Kształtowanie prorynkowego profilu studiów licencjackich w dziedzinie informacji w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW
    [Developing pro-job market profile of information management studies on BA level in the Institute of Scientific Information and Book Studies, Warsaw University]

    Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie / redakcja Marianna Banacka, Warszawa 2003, s. 151-154 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 67)

  1. Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej. Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, 285 s., ISBN: 978-83-7271-966-9
    [Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej (Fantastically present. English bestsellling book series for children and young people in contemporary Polish media space). Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, pp. 285, ISBN: 978-83-7271-966-9]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 2, s. 279-281

  1. Nurty i style w edytorstwie książki dziecięcej
    [Trends and styles in children’s book design and illustration]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 163-175 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Po potopie
    Dziecko, książka i biblioteka w XXI wieku. Diagnozy i postulaty

    WstępCzęść I. Okolice literaturyAlicja BaluchPropozycje metodologiczne w badaniach literatury dla dzieci i młodzieżyRyszard WaksmundKlasyka dziecięca dzisiajJolanta ŁugowskaW poszukiwaniu arcydziełAnna Maria KrajewskaPrzestrzeń nadziei. Deb

  1. Promocja książki dziecięcej
    Podręcznik akademicki

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 42

    • Autor Michał Zając
    • Seria wydawnicza
    • Rok wydania 2000
    • Język polski
  1. Rynek książki szkolnej w Polsce
    [Schoolbook market in Poland]

    Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2002, s. 117-138 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 49)