Publikacje oznaczone tematem:

Studenci

  1. „Bibliotekarstwo” – studencki punkt widzenia
    [„Librarianship” – students’ point of view]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 2 (72), s. 113-115

  1. Badanie użytkowników katalogu komputerowego Biblioteki Politechniki Wrocławskiej
    [Survey report on Aleph OPAC of the library of Wroclaw University of Technology]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 4, s. 475-492

  1. Bariery informacyjne
    Podstawy teoretyczne i próba badań w środowisku naukowym

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 82   WSTĘPWYKAZ SKRÓTÓWRozdział 1PROBLEM POJĘCIA BARIER INFORMACYJNYCH1.1. Uwagi wstępne1.2. Wyjaśnienie terminów1.3. Bariery informacyjne a potrzeby i zachowania informacyjne1.4. PodsumowanieRozdział 2

  1. Baza danych o studentach Uniwersytetu Jagiellońskiego 1850-1918
    [The Jagiellonian University students in 1950-1918 database]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2009, nr 1 (93), s. 48-52

  1. Bibliografia jako źródło informacji naukowej - w opinii studentów
    [Bibliography as an information science source - students’ opinions]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 233-259 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Bulgarian good practices for reading competence
    [Dobre praktyki w zakresie rozwoju kompetencji czytelniczych w Bułgarii]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. Co studenci uczelni technicznych sądzą o czytaniu? Badanie stanu czytelnictwa wśród studentów Politechniki Białostockiej
    [What Do Students of Technology Universities Think About Reading? Researching the Reading Habits of the Students of Bialystok University of Technology]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 2, s. 195-221

  1. Current Trends in Students’ Database Usage: A Case Study
    [Bieżące trendy w wykorzystywaniu baz danych przez studentów. Studium przypadku]

    Przegląd Biblioteczny 2014, R. 82, z. 3, s. 365-386

  1. Dydaktyka w bibliotece akademickiej. Analiza potrzeb i możliwych zmian
    [Didactics in Academic Libraries. The Analysis of Needs and Possible Changes]

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 1, s. 19-32

  1. Dzień dzisiejszy praktyk zawodowych studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej (na przykładzie IBIN UŚ w Katowicach)
    [Present situation of library and information science students professional practicum s .an example of Institute of Library and Information Science, Silesian University]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Edukacja biblioteczno-informacyjna w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW
    [Library and information education in the Institute of Scientific Information and Book Studies, Warsaw University]

    Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie / redakcja Marianna Banacka, Warszawa 2003, s. 40-47 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 67)

  1. Gatunek „information scraps” w indywidualnym/grupowym zarządzaniu informacją
    [Information Scraps Genre in Individual/Group Information Management]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2018, nr 2 (112), s. 52-73

  1. Information Literacy and Education in Hungary
    [Information Literacy and Education in Hungary]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 2, s. 193-208

  1. Information Literacy of Polish Students in Social Sciences and Humanities
    [Kompetencje informacyjne polskich studentów kierunków społecznych i humanistycznych]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2018, nr 1 (111), s. 33-51

  1. Information Seeking on the World Wide Web in Opinions of Humanities Students – Survey Results
    [Wyszukiwanie informacji w World Wide Web w opinii studentów kierunków humanistycznych – wyniki ankiety]

    Przegląd Biblioteczny 2021, R. 89, z. 2, s. 191-204

  1. Integracja w bibliotece. Polscy i niemieccy studenci w Bibliotece Collegium Polonicum w Słubicach
    [Integration in a library: Polish and German students in the Słubice Collegium Polonicum Library]

    Przegląd Biblioteczny 2001, R. 69, z. 3, s. 221-226

  1. Jakość usług Biblioteki Medycznej Collegium Medicum UMK w Bydgoszczy oraz Biblioteki Głównej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku w opinii użytkowników. Analiza porównawcza w świetle badań
    [The Quality of Services Provided by the Medical Library of Collegium Medicum of Torun University in Bydgoszcz and the Main Library of Bialystok Medical University. The Comparative Analysis in View of the Research]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 2, s. 181-194

  1. Jan Muszkowski i jego uczniowie w „Słowniku pracowników książki polskiej”
    [Jan Muszkowski and his apprentices in the “Słownik pracowników książki polskiej” (Dictionary of Polish Book’s People)]

    Jan Muszkowski - ludzie, epoka, książki : tradycje i kontynuacje / redakcja Grzegorz Czapnik, Zbigniew Gruszka, Jacek Ladorucki, Łódź–Warszawa 2014, s. 161-166 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 150)

  1. Języki informacyjno-wyszukiwawcze jako narzędzia pozyskiwania informacji w procesie kształcenia akademickiego. Relacja z badań przeprowadzonych w Bibliotece Głównej Politechniki Świętokrzyskiej
    [Information retrieval languages as tools for gaining information in the process of the academic education. Report from research project delivered at Central Library of Politechnika Świętokrzyska]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 2 (70), s. 80-88

  1. Językoznawstwo dla studentów informacji naukowej

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 74   Od autorki Informacja Znaki Systemy znakowe. Kody i języki Cechy systemów znakowych Funkcje systemów znakowych Metainformacja, metatekst, hipertekst System fonologiczny System morfologiczny Sy

  1. Kształcenie z zakresu bibliografii jako sposób wspierania rozwoju kompetencji informacyjnych w szkolnictwie wyższym
    [Bibliographic education as a method of supporting information literacy skills in higher education]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 260-285 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Libraries and digital academic knowledge in Bulgaria. Need for digital competence development in lis education
    [Biblioteki i cyfrowo utrwalona wiedza akademicka w Bułgarii. Potrzeba rozwoju kompetencji cyfrowych w edukacji w zakresie bibliotekoznawstwa i informacji naukowej]

    Organizowanie środowiska informacji i wiedzy : praca zbiorowa, redakcja Katarzyna Materska, Ewa Chuchro, Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2008, s. 185-199 (Miscellanea Informatologica Varsoviensia) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 96)

  1. Łódzkie bibliotekoznawstwo w okresie zmian. Wykorzystanie narzędzia CSI do pomiaru satysfakcji studentów w Katedrze Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego
    [Lodz Librarianship in the Transformation Period. The Use of CSI Tool to Measure the Satisfaction of the Students of the Department of Library and Information Science at Lodz University]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 3, s. 421-440

  1. Nowa Biblioteka. Czasopismo Koła Naukowego Bibliotekoznawców Uniwersytetu Śląskiego
    [New library. The newsletter of Library Science Circle of the Silesian University]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1999, nr 1 (73), s. 75-77

  1. Oczekiwania i nadzieje na umocnienie pozycji bibliotekarza - w oczach młodych
    [Expectations and hopes for empowerment of librarian's role - opinions of young professionals]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 145-152 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Percepcja tekstu w formie drukowanej i elektronicznej
    [The Perception of Print and Electronic Text]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2018, nr 1 (111), s. 77-95

  1. Pewne uwagi o przydatności matematyki dla studentów wydziałów humanistycznych
    [Some remarks of the usefulness of mathematics for humanities students]

    Bibliotekarstwo i informacja naukowa : kształcenie w perspektywie nowego stulecia : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 1995, s. 89-98 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 14)

  1. Porównanie samooceny potencjału zawodowego niemieckich i polskich studentów kierunków i specjalności info- i bibliologicznych
    [The Comparison of Self-Perceived Employability of German and Polish Students of Library and Information Science Majors and Specializations]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2016, nr 2 (108), s. 48-62

  1. Potrzeba, trudności i formy przekazywania wiedzy i umiejętności w zakresie bibliograficznych systemów informacyjno-wyszukiwawczych studentom - przedstawicielom „pokolenia Google”
    [The need, the difficulties, and the forms of knowledge and skills in bibliographic information and retrieval systems transmission to the students - representatives of the “Google genration”]

    Bibliografia : źródła, standardy, zasoby : praca zbiorowa, redakcja Jerzy Franke, Warszawa 2013, s. 311-320 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 145)

  1. Praktyki zawodowe studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej – jutro
    [Library and information science practicums: future development]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Proces kształcenia w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Warszawskiego widziany oczami studentów
    [Educational process in the IBIN UW (Institute of Library and Information Science, Warsaw University) as seen by students]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 1 (69), s. 53-55

  1. Proces tworzenia oferty edukacyjnej w bibliotece akademickiej – na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie
    [he Process of Creating an Educational Offer of an Academic Library – Case Study of the University of Warsaw Library]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 2, s. 165-193

  1. Przysposobienie biblioteczne: od tradycyjnych metod nauczania po e-learning
    [Library Instruction: from Traditional Teaching Me­thods to E-Learning]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 3, s. 359-369

  1. Rola edukacyjna autorskiej książki artystycznej dla studentów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
    [Educational role of artistic books for students of library and information science]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 38-47 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Samoocena potencjału zawodowego studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa oraz specjalności info- i bibliologicznych. Wyniki badań z przełomu 2010 i 2011 roku
    [Self-Perceived Employability of Polish Students of Library an d Information Science Majors and Specializations. Results of the Study Conducted in the Years 2010-2011]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 2 (104), s. 135-148

  1. Środki naukowo-dydaktycznej komunikacji zdalnej środowisk akademickich
    [Remote Means of Scholarly and Educational Communication in Academic Communities]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 2, s. 234-255

  1. Standardy kształcenia i akredytacja kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Accreditation standards for the Library and Information Science course]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 110-121 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Standardy kształcenia i akredytacja kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Teaching Standards and Accreditation of Library And Information Science Studie]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 28-38

  1. Studenci kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo a przyszłość zawodu
    [The information and library science students vs. the future of the profession]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2003, nr 2 (82), s. 88-99

  1. Students’ Information Needs and Digital Technologies In the Academic Libraries
    [Potrzeby informacyjne studentów i technologie cyfrowe w bibliotekach akademickich]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 4, s. 509-530

  1. Systemy informacyjne wspomagające podejmowanie decyzji w zakresie edukacji na poziomie wyższym
    [E-advising systems in higher education]

    Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa, redakcja Agnieszka Korycińska-Huras i Małgorzata Janiak, Warszawa 2014, s. 14-52 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 157)

  1. Uwagi na temat kształcenia
    [Remarks on education and training]

    Komputery w bibliotekach - Polska '94 : I Forum SBP '94 : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Chorzów 10-12.06.1994, redakcja Janusz Nowicki, Warszawa 1994, s. 194-201 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 9)

  1. Użytkownicy polskich bibliotek cyfrowych
    [The users of the Polish digital libraries]

    Biblioteki cyfrowe : praca zbiorowa, redakcja Małgorzata Janiak, Monika Krakowska i Maria Próchnicka, Warszawa 2012, s. 15-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 135)

  1. W kolejce do sieci. Raport o wykorzystaniu Internetu przez studentów wyższych uczelni
    [Queuing to the web. The report on internet usage among the students]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2005, nr 1 (85), s. 52-63

  1. What May Library and Information Science Offer to Personal Information Management?
    [Co bibliologia i informatologia mogą zaoferować w zarządzaniu indywidualnym informacją?]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 1 (115), s. 40-55

  1. Wizerunek bibliotekarzy w opiniach ich następców po dekadzie – raport z badań
    [The image of librarians in the opinion of their successors after a decade – a research report]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 4, s. 545-556

  1. Wykorzystanie bibliograficznych baz danych w dydaktyce Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
    [Bibliographical databases as a tool of teaching process in the Institute of Library and Information Science, the University of Silesia in Katowice]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 286-300 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Wykorzystanie źródeł i narzędzi elektronicznych przez polskich studentów kierunków humanistycznych
    [Electronic Resources and Tools Used by Polish Students of Humanities]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 2 (104), s. 149-163

  1. Zachowania lekturowe w czasie wolnym współczesnych studentek pedagogiki
    [Leisure Reading Behavior of Contemporary Pedagogy Students]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, z. 1, s. 35-57

  1. Zachowania związane z indywidualnym zarządzaniem wiedzą i informacją - w świetle badań wśród studentów
    [Personal Knowledge and Information Management Behavior - in the Light of Empirical Studies Among Students]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 229-241 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. Źródła internetowe z zakresu nauk biologicznych i ich ocena w kontekście kształtowania kompetencji informacyjnych studentów
    [Evaluation of online resources in biological sciences in the context of developing information literacy among students]

    Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa, redakcja Agnieszka Korycińska-Huras i Małgorzata Janiak, Warszawa 2014, s. 14-52 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 157)