Publikacje oznaczone tematem:

Edukacja informacyjna

  1. An Essay on Information Overload
    [Esej o nadmiarze informacji]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 1 (103), s. 7-18

  1. Biblioteka szkolna dzisiaj

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 128 WSTĘPRozdział ITENDENCJE W ROZWOJU WSPÓŁCZESNYCH BIBLIOTEK SZKOLNYCHRozdział IIBIBLIOTEKI SZKOLNE W KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJRozdział IIIORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE I NARODOWE DZIAŁAJĄCE NA RZECZ BIBLI

  1. Bibliotekarstwo szkolne. Teoria i praktyka
    Tom II. Praca pedagogiczna biblioteki

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 17

  1. Complex Interdisciplinary Approach to Modelling Information Literacy Education
    [Kompleksowe podejście interdyscyplinarne do modelowania kształcenia w zakresie edukacji informacyjnej]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 1a (115a), s. 43-56

  1. Doktoranci – mistrzowie czy zwykli studenci? Kompetencje informacyjne niezbędne studentom trzeciego stopnia
    [Ph.D. students – masters or apprentices? Information literacy indispensable in Ph.D. education]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 354-368 (Nauka, Dydakt

  1. Dydaktyka w bibliotece akademickiej. Analiza potrzeb i możliwych zmian
    [Didactics in Academic Libraries. The Analysis of Needs and Possible Changes]

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 1, s. 19-32

  1. Edukacja biblioteczna i informacyjna w polskich szkołach

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 75   WstępEdukacja biblioteczno-informacyjna w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego Biblioteki i informacja w systemie oświaty i wychowania. Problemy badawcze

  1. Edukacja biblioteczno-informacyjna w Instytucie Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW
    [Library and information education in the Institute of Scientific Information and Book Studies, Warsaw University]

    Nauka o książce, bibliotece i informacji we współczesnym świecie / redakcja Marianna Banacka, Warszawa 2003, s. 40-47 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 67)

  1. Edukacja informacyjna w bibliotekach a rozwój społeczeństwa wiedzy

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 137 WstępRozdział ISpołeczeństwo wiedzySpołeczeństwo informacyjneInformacja i wiedzaSpołeczeństwo wiedzyTechnologia w społeczeństwie wiedzyGospodarka w społeczeństwie wiedzySpołeczeństwo poslkapitali

  1. Edukacyjna funkcja biblioteki publicznej w życiu młodzieży

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 2

  1. Information Literacy and Doctoral Students in France and Poland. A Comparative Study
    [Edukacja informacyjna a doktoranci we Francji i w Polsce. Badanie porównawcze]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 1 (103), s. 52-66

  1. Katarzyna Domańska: Edukacja czytelnicza i informacyjna w świetle badań. Bydgoszcz: Wydaw. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego 2010, 300 s. ISBN 978-83-709-686-7

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 1, s. 122-124

  1. Kompetencje informacyjne młodzieży
    Analiza – stan faktyczny – kształcenie na przykładzie Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 138 Wstęp 1. Przemiany społeczne w perspektywie rozwoju ICT 1.1. Konwergencja mediów determinantem przemian społecznych1.2. Wybrane koncepcje społeczeństwa przełomu wieków1.2.1. Społeczeństwo informacy

  1. Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji

    Wstęp1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej1.1. Kultura informacyjna w kontekście rozważań nad definicją kultury1.2. Kultura informacyjna – różnorodność definicyjna1.2.1. Kultura informacyjna w hierarchii pojęć pokrew

  1. Między postulatami a rzeczywistością. Marcin Drzewiecki: Edukacja biblioteczna i informacyjna w polskich szkołach. Warszawa: Wydaw. SBP, 2005, 135 s. (Ser. Nauka - Dydaktyka - Praktyka, 75)
    [Between postulates and reality Drzewiecki Marcin: Edukacja biblioteczna i informacyjna w polskich szkołach. Warszawa 2005]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 2, s. 223-226

  1. Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej
    Rozważania o dojrzałości informacyjnej

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 142 Wstęp Między dorosłością a dojrzałością informacyjną1.1. Wyznaczniki dorosłości w standardach kompetencji informacyjnych1.2. Dojrzałość informacyjna jako komponent kultury informacyjnej jednos

  1. Organizacje i periodyki popularyzujące ideę information literacy
    [Organizations and Journals Popularizing the Concept of Information Literacy]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 2, s. 153-168

  1. Po raz kolejny o kompetencjach informacyjnych i potrzebie ich kształtowania
    [Once again about information literacy and the need of developing IT]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 2 (100), s. 124-128

  1. Proces tworzenia oferty edukacyjnej w bibliotece akademickiej – na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie
    [he Process of Creating an Educational Offer of an Academic Library – Case Study of the University of Warsaw Library]

    Przegląd Biblioteczny 2018, R. 86, z. 2, s. 165-193

  1. School Library as a Heterotopic Place
    [Biblioteka szkolna jako miejsce heterotopowe]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 217-228 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. Wykorzystanie źródeł i narzędzi elektronicznych przez polskich studentów kierunków humanistycznych
    [Electronic Resources and Tools Used by Polish Students of Humanities]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 2 (104), s. 149-163

  1. Zachowania informacyjne młodzieży a elementy edukacji informacyjnej w Polsce
    [Information Behavior of the Young and Elements of Information Literacy in Poland]

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 3, s. 356-376

  1. Zachowania informacyjne w życiu codziennym
    Informacyjny świat pokolenia Y

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 148 Wstęp 1. Zachowania informacyjne w życiu codziennym. Problemy teoretyczne1.1 Problemy codzienności a nauka o informacji1.2 Zachowania informacyjne jako przedmiot badań informatologii1.3 Zachowania informac

  1. Źródła informacji bezpośredniej
    [Sources of direct knowledge]

    Biblioteka i informacja w aktywizacji regionalnej : praca zbiorowa, redakcja Dorota Grabowska i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2012, s. 93-111 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 132)