Publikacje oznaczone tematem:

Kształcenie

  1. Pewne uwagi o przydatności matematyki dla studentów wydziałów humanistycznych
    [Some remarks of the usefulness of mathematics for humanities students]

    Bibliotekarstwo i informacja naukowa : kształcenie w perspektywie nowego stulecia : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 1995, s. 89-98 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 14)

  1. Potrzeba nowych umiejętności zawodowych pracowników współczesnych bibliotek publicznych
    [Modern public libraries’ employees – the need of the new professional skills]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Potrzeba, trudności i formy przekazywania wiedzy i umiejętności w zakresie bibliograficznych systemów informacyjno-wyszukiwawczych studentom - przedstawicielom „pokolenia Google”
    [The need, the difficulties, and the forms of knowledge and skills in bibliographic information and retrieval systems transmission to the students - representatives of the “Google genration”]

    Bibliografia : źródła, standardy, zasoby : praca zbiorowa, redakcja Jerzy Franke, Warszawa 2013, s. 311-320 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 145)

  1. Pożądane kwalifikacje bibliotekarza w BN
    [Desirable professional qualifications for the librarian of national library]

    Zawód bibliotekarza dziś i jutro : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Nałęczów 18-20 wrzesień 2003, redakcja Janusz Nowicki, Warszawa 2003, s. 63-73 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 64)

  1. Pożądany model kształcenia bibliotekarza a struktura zatrudnienia w bibliotekach
    [Desired model of the library education and the structure of the library employment]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Praktyki zawodowe studentów bibliotekoznawstwa i informacji naukowej – jutro
    [Library and information science practicums: future development]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Problem osobowości bibliotekarza w nowych programach kształcenia
    [Librarians personality in the new library education curricula]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Problematyka ochrony własności intelektualnej na studiach zarządzania informacją i kierunkach pokrewnych w Polsce
    [Intellectual Property Protection at the University Education in Information Management and Related Fields in Poland]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 1 (115), s. 99-120

  1. Problemy informacji naukowej i technicznej w Polsce
    [Issues in scientific and technical information in Poland]

    Przegląd Biblioteczny 1999, R. 67, z. 4, s. 285-294

  1. Problemy kwalifikacji zawodowych organizatorów prac biblioteczno-informacyjnych
    [Professional qualifications of the library and information science activity organisers]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Problemy pomiaru efektywności użytkowania informacji w kształceniu akademickim
    [Problems of measuring the efficiency of information retrieval in academic education]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 1 (71), s. 37-54

  1. Proces kształcenia w Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Warszawskiego widziany oczami studentów
    [Educational process in the IBIN UW (Institute of Library and Information Science, Warsaw University) as seen by students]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 1 (69), s. 53-55

  1. Profesor Jan Muszkowski - twórca Katedry Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego. Działalność tej placówki w latach 1945-1953
    [Professor Jan Muszkowski - founder of the first Chair of Librarianship in Poland at the University of Lodz. The activity of institution in the years 1945-1953]

    Jan Muszkowski - ludzie, epoka, książki : tradycje i kontynuacje / redakcja Grzegorz Czapnik, Zbigniew Gruszka, Jacek Ladorucki, Łódź–Warszawa 2014, s. 17-23 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 150)

  1. Program nauczania w Katedrze Konserwacji i Restauracji Starych Druków i Grafiki Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki ASP w Warszawie
    [Education programme of the Division of the Old Prints and Engravings (Department of the Art Objects Conservation and Restoration, Warsaw Academy of the Fine Arts)]

    Ochrona i konserwacja zbiorów bibliotecznych ; materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 15-17 października 1998 r., redakcja Barbara Drewniewska-Idziak, Ewa Stachowska-Musiał, Warszawa 1998, s. 142-147 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 32)

  1. Rola bibliotekarzy w nauczaniu umiejętności informacyjnych gimnazjalistów. Wybrane zagadnienia
    [The Role of Librarians in Teaching Information Literacy to Middle School Pupils - Selected Issues]

    Przegląd Biblioteczny 2010, R. 78, z. 1, s. 58-71

  1. Rola edukacyjna autorskiej książki artystycznej dla studentów kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
    [Educational role of artistic books for students of library and information science]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 38-47 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Rola Jana Muszkowskiego w kształtowaniu polskiego księgarstwa w okresie międzywojennym
    [The role of Jan Muszkowski in the development of the Polish book trade in the inter-war period]

    Jan Muszkowski - ludzie, epoka, książki : tradycje i kontynuacje / redakcja Grzegorz Czapnik, Zbigniew Gruszka, Jacek Ladorucki, Łódź–Warszawa 2014, s. 72-87 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 150)

  1. Rola laboratorium komputerowego w dydaktyce bibliotekarza i pracownika informacji
    [Role of the computer laboratory in teaching library and information science]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Rola pracowni komputerowej w dydaktyce bibliotekoznawstwa i informacji naukowej
    [Role of the computer laboratory in didactics of library and information science]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Rola Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich w kształceniu bibliotekarzy
    [Role of the Polish Librarians Association in library education]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Rozwój zawodowy pracowników elementem zarządzania zasobami ludzkimi w bibliotekach
    [Professional development as a part of human resources management in libraries]

    Zarządzanie kadrami w bibliotece : praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2008, s. 20-29 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 97)

  1. School Libraries in Vietnam: Diagnosis of Current Status and Challenges for the Future
    [Biblioteki szkolne w Wietnamie: diagnoza stanu bieżącego, wyzwania]

    Przegląd Biblioteczny 2021, R. 89, z. 1, s. 62-80

  1. Standardy kształcenia i akredytacja kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Accreditation standards for the Library and Information Science course]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 110-121 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Standardy kształcenia i akredytacja kierunku „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Teaching Standards and Accreditation of Library And Information Science Studie]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 28-38

  1. Studenci kierunku informacja naukowa i bibliotekoznawstwo a przyszłość zawodu
    [The information and library science students vs. the future of the profession]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2003, nr 2 (82), s. 88-99

  1. Studia podyplomowe z zakresu nauk o książce, bibliotece i informacji na uczelniach prowadzących kierunek „Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo”
    [Postgraduate studiem in the field of book, libr ary and information science at Polish universities offering studies in Information Science and Library]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 1, s. 67-85

  1. Świat książki Łodzi powojennej. Początek czy kontynuacja?
    [The world of books in the post-war Lodz. The beginning or continuation]

    Oblicza współczesnej bibliologii : konteksty i transgresje / redakcja Grzegorz Czapnik, Zbigniew Gruszka, Jacek Ladorucki, Warszawa–Łódź 2014, s. 235-255 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 151)

  1. Systemy informacyjne wspomagające podejmowanie decyzji w zakresie edukacji na poziomie wyższym
    [E-advising systems in higher education]

    Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa, redakcja Agnieszka Korycińska-Huras i Małgorzata Janiak, Warszawa 2014, s. 14-52 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 157)

  1. Szkolenie konserwatorów w Zakładzie Konserwacji Papieru i Skóry Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
    [Conservators’ training at the Division for the Paper and Leather conservation, Mikołaj Kopernik University in Toruń]

    Ochrona i konserwacja zbiorów bibliotecznych ; materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 15-17 października 1998 r., redakcja Barbara Drewniewska-Idziak, Ewa Stachowska-Musiał, Warszawa 1998, s. 138-141 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 32)

  1. Tamara Erickson: Plugged in: The Generation Y Guide to Thriving at Work, Harvard Business Press Boston, Massachusetts 2008, 278 s. ISBN 978-1-4221-2060-6
    [Tamara Erickson: Plugged in: The Generation Y Guide to Thriving at Work, Harvard Business Press Boston, Massachusetts 2008, pp. 278. ISBN 978-1-4221-2060-6]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 4, s. 527-532

  1. The Implications of Epidemic Risks for Scholarly Communication and Higher Education Processes. Preliminary Remarks
    [Wpływ zagrożenia epidemiologicznego na procesy komunikacji naukowej. Uwagi wstępne]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2020, nr 2a (116a), s. 19-28

  1. The Synergetic Impact of AI, IoT, and 5G on Information Literacy and Education
    [Synergetyczny wpływ technik sztucznej inteligencji, Internetu Rzeczy i łączności 5G na kompetencje informacyjne i edukację]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2019, nr 2 (114), s. 7–22

  1. Umiejętności i powinności bibliotekarza. Jadwiga Kołodziejska: Za drzwiami bibliotek. Warszawa: Bibl. Nar. 1996, 172 s.

    Przegląd Biblioteczny 1998, R. 66, z. 1, s. 67-68

  1. Uwagi na temat kształcenia
    [Remarks on education and training]

    Komputery w bibliotekach - Polska '94 : I Forum SBP '94 : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Chorzów 10-12.06.1994, redakcja Janusz Nowicki, Warszawa 1994, s. 194-201 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 9)

  1. Współczesne aspekty funkcjonowania bibliotek szkolnych i pedagogicznych w dydaktyce i wychowaniu. Problemy badawcze
    [Researching contemporary aspects of school and pedagogical libraries’ function in teaching and education]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 3, s. 297-301

  1. Współczesne tendencje rozwojowe w zakresie kształcenia pracowników bibliotek i informacji naukowej w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej
    [Modern trends in educating librarians and information science specialists in the United States of America]

    Bibliotekarstwo i informacja naukowa : kształcenie w perspektywie nowego stulecia : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 1995, s. 64-76 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 14)

  1. Współpraca warszawskich bibliotekoznawców z Wyższą Szkołą Pedagogiczną w Olsztynie
    [Co-operation between Warsaw library scientists and Pedagogical High School in Olsztyn]

    Przegląd Biblioteczny 2000, R. 68, z. 3, s. 193-197

  1. Wykorzystanie bibliograficznych baz danych w dydaktyce Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
    [Bibliographical databases as a tool of teaching process in the Institute of Library and Information Science, the University of Silesia in Katowice]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 286-300 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Wyobrażenia o zawodzie bibliotekarza i o kształceniu fachowym żywione przez pracowników bibliotek
    [Librarians – their image of the profession and professional education]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Wypełnianie przestrzeni informacji i komunikacji społecznej. Przestrzeń informacji i komunikacji społecznej. Pod red. Marii Kocójowej. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2004, 416 s.
    [Filling the information and communication space Przestrzeń informacji i komunikacji społecznej. Pod red. Marii Kocójowej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2004]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 1, s. 102-109

  1. Z doświadczeń Podyplomowego Studium Bibliotek Naukowych w Instytucie Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Warszawskiego
    [Library education – an experience of Post-graduate Academic Library course in Institute of Library and Information Science, Warsaw University]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Z profesor Jadwigą Kołodziejską rozmawia Katarzyna Wolff
    [Katarzyna Wolf talks to Professor Jadwiga Kołodziejska]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 1, s. 5-22

  1. Zasady akredytacji studiów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa
    [Rules of accreditation for university studies in information science and librarianship]

    Zawód bibliotekarza dziś i jutro : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Nałęczów 18-20 wrzesień 2003, redakcja Janusz Nowicki, Warszawa 2003, s. 133-146 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 64)

  1. Zasoby informacyjne i narzędzia informatyczne wspomagające e-kształcenie w bibliotece akademickiej. Doświadczenia Biblioteki Głównej i OINT Politechniki Wrocławskiej z różnych form pracy ze zdalnym użytkownikiem
    [Information Resources and Computer Tools Supporting Elearning in Academic Libraries. Various Forms of Work with Rem ote User as Experienced by the Main Library and Information Center of Wroclaw University of Technology]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 4, s. 461-481

  1. Źródła internetowe z zakresu nauk biologicznych i ich ocena w kontekście kształtowania kompetencji informacyjnych studentów
    [Evaluation of online resources in biological sciences in the context of developing information literacy among students]

    Komunikacja naukowa w środowisku cyfrowym : badania, zasoby, użytkownicy : praca zbiorowa, redakcja Agnieszka Korycińska-Huras i Małgorzata Janiak, Warszawa 2014, s. 14-52 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 157)