Publikacje oznaczone tematem:

Młodzież

  1. Będę pisać o książkach… - książkowa blogosfera i jej młodzi twórcy
    [I will write about books... - books blogosphere and its young creatory]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. Biblioteka w opinii użytkowników (A.D. 2004)
    [Library in the users’ opinions (A.D. 2004)]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2005, nr 1 (85), s. 27-51

  1. Biblioteki i młodzież: przyjaciele, wrogowie, nieznajomi?
    [Libraries and young readers; friends, enemies, strangers?]

    Biblioteka w otoczeniu społecznym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2000, s. 78-95 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 40)

  1. Bulgarian good practices for reading competence
    [Dobre praktyki w zakresie rozwoju kompetencji czytelniczych w Bułgarii]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. Bunt czytelników
    Proza inicjacyjna netgeneracji

    Wstęp Cz.I. Pokolenie Nikt Ko ponosi winę?Śmierć „złotego pędraka”„Ty, który wchodzisz, żegnaj się z nadzieją”„Jej oczy bfyszczą z nienawiści”„Nieznośna lekkość seksu”„Jak wydobyć się z tego labiryntu cierpienia?

  1. Czytelnictwo mieszkańców wsi i aspiracje kulturalne młodzieży wiejskiej
    [Reading habits of the rural regions in habitants and the cultural aspirations of the young adults]

    Czytelnictwo i biblioteki na wsi - obraz współczesny i tendencje : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Poznań, 3-5 listopada 1996 r. : III Forum SBP' 96, redakcja Mieczysław Szyszko, Warszawa 1996, s. 7

  1. Dziecięce kryteria oceny książki
    [Child’s criteria of book evaluation]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 227-244 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Edukacyjna funkcja biblioteki publicznej w życiu młodzieży

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 2

  1. Edytorstwo współczesnych czasopism dla dzieci i młodzieży. Zarys problematyki
    [Contemporary editions of children’s and young adults ’ magazines. The outline of the topic]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 176-191 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Formy i metody pracy z młodzieżą w bibliotekach publicznych
    [Working with the youth – forms and methods in public libraries]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 83-102 (Nauka, Dydakty

  1. Ilustracja, która prowadzi
    [Illustration which leads]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 152-162 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. International Guidelines on Youth Libraries and the Polish Reality

    Przegląd Biblioteczny 2019, R. 87, z. specjalny, s. 91-101

  1. Intertekstualność we współczesnej fantastyce
    [Intertextuality in contemporary fantasy literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 91-100 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Kompetencje informacyjne młodzieży
    Analiza – stan faktyczny – kształcenie na przykładzie Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 138 Wstęp 1. Przemiany społeczne w perspektywie rozwoju ICT 1.1. Konwergencja mediów determinantem przemian społecznych1.2. Wybrane koncepcje społeczeństwa przełomu wieków1.2.1. Społeczeństwo informacy

  1. Literacki obraz świata we współczesnej książce dla młodzieży
    [Literary reflections of reality in contemporary young adults ’ books]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 77-90 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Literatura do zadań specjalnych. Utwory dla młodego czytelnika jako narzędzie propagandy w PRL
    [Literature for special purposes. Texts for young readers as a propaganda tool in the PRP]

    Bibliologia polityczna : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Kuźmina, Warszawa 2011, s. 348-364 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 124)

  1. Na tropie młodych feministek. O odniesieniach do feminizmu w polskich obyczajowych powieściach dla młodzieży
    [On the track of young feminists. About feminism in Polish youth novels]

    Bibliologia polityczna : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Kuźmina, Warszawa 2011, s. 372-384 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 124)

  1. Nieco inny wysiłek. Czyli przyjazna biblioteka dla młodzieży?
    [An effort slightly different – or a youth-friendly library?]

    Biblioteki, tożsamość, kultura : praca zbiorowa, redakcja Iwona H. Pugacewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2013, s. 45-64 (Prace Zakładu Bibliotekoznawstwa IINiSB UW ; t. 8) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 143)

  1. Od literatury audialnej do literatury multimedialnej
    [From audio literature to multimedia literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 192-208 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Organizacja czasu wolnego młodzieży szkolnej w kontekście kompetencji czytelniczych i kontaktu z literaturą
    [A school youth’s free time vs. reading competencies and reading literature]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 234-242 (Nauka, Dydakt

  1. Pokolenie „cyfrowych tubylców” w Internecie. Zachowania informacyjne młodzieży - najnowsze dane empiryczne oraz przegląd literatury przedmiotu
    [Generation of „Digital Natives” on Internet. Information Behavior of Youngsters - Most Recent Empirical Data and Literature Surve]

    Przegląd Biblioteczny 2010, R. 78, z. 3, s. 303-321

  1. Postmodernizm we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży
    [Postmodernism in contemporary children’s and young adults ’literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 101-116 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Skąd się biorą cyfrowi humaniści? – nowe technologie w projektach społecznych
    [Digital humanists – where do they come from? New technologies in social projects]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 21-32 (Nauka, Dydaktyk

  1. System informacyjny – wprowadzenie dzieci i młodzieży w kulturę
    [Information system – introduction to children’s and young adults’ culture]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1999, nr 2 (74), s. 109-114

  1. Udział bibliotek szkolnych w kształceniu kompetencji zdrowotnych dzieci i młodzieży
    [School libraries’ participation in health information literacy training for children and youth]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 262-272 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Wielka polityka dla młodych czytelników. „Świat Młodych” w służbie propagandy w latach 1949-1954
    [Great politics for young readers. „Świat Młodych” in propaganda service in the years 1949-1954]

    Bibliologia polityczna : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Kuźmina, Warszawa 2011, s. 337-347 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 124)

  1. Współczesna proza dla młodzieży wobec przeżyć adolescencji
    [Modem Young Adults’ Fiction Facing The Experience Of Adolescence]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 69-85 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Wytyczne dla bibliotek obsługujących młodzież
    [Guidelines for Library Services for Young Adult]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 59-86 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Zachowania informacyjne młodzieży a elementy edukacji informacyjnej w Polsce
    [Information Behavior of the Young and Elements of Information Literacy in Poland]

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 3, s. 356-376

  1. Zachowania informacyjne w życiu codziennym
    Informacyjny świat pokolenia Y

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 148 Wstęp 1. Zachowania informacyjne w życiu codziennym. Problemy teoretyczne1.1 Problemy codzienności a nauka o informacji1.2 Zachowania informacyjne jako przedmiot badań informatologii1.3 Zachowania informac