Wszystkie pozycje: 4051

  1. Wykaz publikacji dr Ewy Chuchro
    [Publications of Ewa Chuchro]

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 2, s. 272-275

  1. Wykorzystanie bibliograficznych baz danych w dydaktyce Instytutu Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
    [Bibliographical databases as a tool of teaching process in the Institute of Library and Information Science, the University of Silesia in Katowice]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 286-300 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Wykorzystanie danych z serwisów społecznościowych LibraryThing, Goodreads i Anobii w badaniach naukowych w latach 2006-2019
    [The Use of Data from Librarything, Goodreads and Anobii Social Networking Services for Research Purposes in the Years 2006-2019]

    Przegląd Biblioteczny 2021, R. 89, z. 1, s. 23-40

  1. Wykorzystanie Google Scholar do identyfikowania najczęściej cytowanych badaczy i ich prac naukowych. Przypadek publikacji z zakresu nauki o informacji w języku polskim
    [Using Google Scholar to Identify the Most Cited Researchers and Their Research Papers. The Case of Polish Publications in the Field of Information Science]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2021, nr 1 (117), s. 49-80

  1. Wykorzystanie metody person w projektowaniu usług bibliotek szkół wyższych
    [The Personas Method in Designing University Library Services]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2016, nr 2 (108), s. 119-138

  1. Wykorzystanie modułu gromadzenia systemu Horizon w procesie gromadzenia druków zwartych w Bibliotece Kolegium Europejskiego w Natolinie
    [Acąuisitions Module of Horizon Integrated Library System in the Process of Acąuiring Monographs by the College of Europe Library in Natolin]

    Przegląd Biblioteczny 2010, R. 78, z. 2, s. 193-202

  1. Wykorzystanie relacji skojarzeniowych specyfikowanych w tezaurusie do określania hipertekstowych powiązań
    [The implementation of the specified in thesaurus associative relations to define hypertext links]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 2 (70), s. 31-46

  1. Wykorzystanie serwisu Facebook przez polskie biblioteki uniwersyteckie w czasie ich zamknięcia spowodowanego pandemią COVID-19. Analiza porównawcza udostępnianych postów
    [The Use of Facebook by Polish University Libraries During Covid-19 Lockdown. Comparative Analysis of Library Posts]

    Przegląd Biblioteczny 2021, R. 89, z. 1, s. 41-61

  1. Wykorzystanie UKD w skomputeryzowanych katalogach bibliotecznych: korzyści, wymagania, potrzeby
    [The use of UDC in computerized library catalogues; Advantages, requirements and needs]

    UKD w środowisku komputerowym : praca zbiorowa, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2004, s. 15-37 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 72)

  1. Wykorzystanie źródeł i narzędzi elektronicznych przez polskich studentów kierunków humanistycznych
    [Electronic Resources and Tools Used by Polish Students of Humanities]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2014, nr 2 (104), s. 149-163

  1. Wykorzystywanie Internetu: typologia użytkowników
    [Exploiting the internet: typographies of users]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2002, nr 1 (79), s. 3-14

  1. Wymagania funkcjonalne dotyczące rekordów bibliograficznych - FRBR. Możliwości zastosowania w katalogach bibliotecznych
    [Functional requirements for bibliographic records - FRBR. Their potential application in library catalogs]

    Przegląd Biblioteczny 2004, R. 72, z. 3-4, s. 173-194

  1. Wymiary zarządzania informacją indywidualną
    [Dimensions of personal information management]

    Społeczeństwo i sieć informacyjna : problemy i technologie : praca zbiorowa, redakcja Barbara Sosińska-Kalata i Ewa Chuchro, Warszawa 2012, s. 65-79 (Miscellanea Informatologica Varsoviensia ; vol. 5) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 130)

  1. Wyobrażenia o zawodzie bibliotekarza i o kształceniu fachowym żywione przez pracowników bibliotek
    [Librarians – their image of the profession and professional education]

    Kształcenie bibliotekarzy dla przyszłości : materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, Jachranka k. Warszawy, 22-24 października 1995 : II Forum SBP ’95, redakcja Elżbieta B. Zybert, Mieczysław Szyszko, Wa

  1. Wypełnianie przestrzeni informacji i komunikacji społecznej. Przestrzeń informacji i komunikacji społecznej. Pod red. Marii Kocójowej. Kraków: Wydaw. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2004, 416 s.
    [Filling the information and communication space Przestrzeń informacji i komunikacji społecznej. Pod red. Marii Kocójowej. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2004]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 1, s. 102-109

  1. Wypożyczenia międzybiblioteczne
    Stan i perspektywy

    Materiały z konferencji. Wrocław 22-23.05.2002 r.

  1. Wyszukiwanie powielonych opisów bibliograficznych w bazie danych: przykład Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
    [Searching for Duplicate Bibliographic Records in a Database: the Case of the Jagiellonian University Repository]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 1, s. 65-79

  1. Wyszukiwarki internetowe: historia, stan obecny, prognozy na przyszłość
    [Search engines: history, present state, predictions for the future]

    Społeczeństwo i sieć informacyjna : problemy i technologie : praca zbiorowa, redakcja Barbara Sosińska-Kalata i Ewa Chuchro, Warszawa 2012, s. 125-141 (Miscellanea Informatologica Varsoviensia ; vol. 5) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 130)

  1. Wytyczne dla bibliotek obsługujących młodzież
    [Guidelines for Library Services for Young Adult]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 59-86 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Wytyczne dotyczące usług w bibliotekach dla dzieci
    [Guidelines for Children’s Libraries Services]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 49-58 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

Strona 191 z 203