Publikacje oznaczone tematem:

Literatura dla dzieci

  1. „Harry Potter” w zwierciadle kultury wiktoriańskiej
    [“Harry Potter” in the Mirror of Victorian Culture]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 39-51 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. „Ładne Halo” - łódzkie wydawnictwo niespodzianek
    ["Ładne Halo" - the Łódź's publishing house of surprises]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. „Spójrz... na... mnie”, czyli Severus Snape romantyczną kreacją podszyty
    [„Look... at... me...”, or Romantic Creation Runs Deep in Severus Snape]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 139-147 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. „Tyle jest wart ten raj...”. Cykl potterowski czytany jako powieść idei
    [„This here DAN...”' The Harry Potter Cycle Read as a Novel of Ideas]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 65-77 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. (Nie)edukacyjne niedopowiedzenia - co się stało z seksualnością bohaterów serii książek o Harrym Potterze?
    [(Non)Educational Understatements - What Has Happened to the Sexuality of the Harry Potter Series’ Characters?]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 89-98 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Analizy - interpretacje - polemiki. „Harry Potter” w polskim dyskursie naukowym
    [Analyses - Interpretations - Polemics. “Harry Potter” in the Polish Academic Discourse]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 27-37 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Bibliografia prac Profesor Joanny Papuzińskiej-Beksiak
    [Bibliography of the writings of Professor Joanna Papuzińska-Beksiak]

    Bibliologia, biblioteki, bibliotekarze : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Grygrowski i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2005, s. 16-23 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 76)

  1. Biblioteka Publiczna Miasta Stołecznego Warszawy w swoim środowisku
    [Warsaw Public Library in its surroundings]

    Biblioteka w społeczności lokalnej : materiały z sympozjum, redakcja Stanisław Krzywicki i Joanna Pasztaleniec-Jarzyńska. - Warszawa 1993, s. 41-44 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 6)

  1. Biblioteki a czytanie
    [Libraries And Reading]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 157-169 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Biblioteki w służbie dzieciom
    [Libraries in the service of children]

    Biblioteka w otoczeniu społecznym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2000, s. 52-77 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 40)

  1. Bogumiła Staniów: Z uśmiechem przez wszystkie granice. Recepcja wydawnicza przekładów polskiej książki dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1989. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2006
    [Bogumiła Staniów: Z uśmiechem przez wszystkie granice. Recepcja wydawnicza przekładów polskiej książki dla dzieci i młodzieży w latach 1945-1989 (With a Smile Through All Frontiers. Publishers’ Reception of Foreign Translations of Polish Books for Children and Young Adults in the Years 1945-1989) Wroclaw 2006]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 4, s. 510-514 

  1. Czy Hermiona jest kobietą? Konstrukty kobiecości w serii o Harrym Potterze
    [Is Hermione a Woman? Constructs of Femininity in the Harry Potter Series]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 79-88 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Demoniczna istota we wnętrzu pięknego kwiatu. Fleur Delacour jako spadkobierczyni uroków wili
    [Demonical Creature inside a Beautiful Flover. Fleur Delacour as an Heiress of Veela Charms]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 129-137 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Dictionnaire du livre de jeunesse: la littérature d’enfance et de jeunesse en France. Sous la dir. d’Isabelle Nières-Chevrel et Jean Perrot; et la responsabilité scientifique de Claude Ganiayre [et al.]. Paris: Editions du Cercle de la Librairie, 2013, XVI, 989 s., il., ISBN 978-2-7654-1401-8

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 2, s. 272-277

  1. Dlaczego „Harry Potter” jest nierealistyczny, czyli demografia i ekonomia czarodziejskiego świata
    [Why is “Harry Potter” Unrealistic, or on Demography and Economy of the Magical World]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 53-63 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Dziecięce kryteria oceny książki
    [Child’s criteria of book evaluation]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 227-244 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Dziecko w świecie emocji literackich

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 18

  1. Emilia Ohar: Dytâča knyga w ukraїns’komu socìumì (dosvìd perechìdnoї doby). Monografìjâ. L’viv: „Svìt” 2012, 320 s. ISBN 978-966-603-796-4

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 4, s. 524-527

  1. Grzegorz Leszczyński: Magiczna biblioteka. Zbójeckie księgi młodego wieku. Warszawa: Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej 2007, 208 s. ISBN -13:978-83-88581-31-1
    [Grzegorz Leszczyński: Magiczna biblioteka. Zbójeckie księgi młodego wieku (Magical Library. Rogue Books of Our Youth). Warszawa: Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej 2007, pp. 208. ISBN -13:978-83-88581-31-1]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 162-165

  1. Harry Potter w polskiej prasie - od książek do potteromanii
    [Harry Potter in the Polish Press - from the Books to Potteromania]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 15-26 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Ilustracja polska po potopie
    [Polish Illustration After The Flood]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 189-194 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Ilustracja, która prowadzi
    [Illustration which leads]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 152-162 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Inne czytanie i dziecięca literatura (roz)grywalna - od gamebooków do książek rzeczywistości rozszerzonej
    [Reading in the other way Playable literature for children - from gamebooks to AR books]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. Internetowa przestrzeń informacyjna wokół polskiej edycji „Nieznanych przygód Mikołajka”
    [Internet information space of the polish edition of “Histoires inédites du Petit Nicolas”]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2010, nr 1 (95), s. 71-83

  1. Intertekstualność we współczesnej fantastyce
    [Intertextuality in contemporary fantasy literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 91-100 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Joanna Papuzińska-Beksiak. Autorka, popularyzatorka i dydaktyk w zakresie literatury dla dzieci i młodzieży
    [Joanna Papuzińska-Beksiak. Authoress, popularizer and specialist in didactics of the children and young people literature]

    Bibliologia, biblioteki, bibliotekarze : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Grygrowski i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2005, s. 11-15 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 76)

  1. Kanon książek - pojęcie i sprzeczności
    [Books’ canon: term and contradictions]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 255-268 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Kicz i literatura wysoka
    [Kitsch and high literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 66-76 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Klasyka dziecięca dzisiaj
    [Children’s Classics Today]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 24-32 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Kobieca animagia. Motyw kobiety-kota na podstawie cyklu Joanne К. Rowling о Harrym Potterze oraz „Minu” Annie M. G. Schmidt
    [Female Animagi. Cat-Woman Theme in Joanne K. Rowling’s Harry Potter Series and Annie M. G. Schmidt’s “Minoes”]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 111-127 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Końca nie widać. Transmedialne czary na portalu Pottermore.com
    [To No End. Transmedia Magic on Pottermore.com Website]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 169-179 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Krajobraz po Terakowskiej. Współczesna fantasy z perspektywy światów możliwych
    [Literary Landscape After Terakowska. Modern High Fantasy As Seen From The Possible Worlds’ Perspective]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 58-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Książka czasu przemian
    [Books Edition In The Time Of Transition]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 195-210 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Książka dla dzieci i młodzieży jako przedmiot badań bibliologicznych
    [Children and young people book as a research subject of the book studies]

    Bibliologia, biblioteki, bibliotekarze : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Grygrowski i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2005, s. 39-56 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 76)

  1. Książki i Księgi: lektury bohaterów współczesnej prozy dla dzieci i młodzieży
    [BOOKS And Books: Reading Experiences Of Modern Young Adults’ Fiction Characters]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 97-109 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Książki pierwsze, książki ostatnie?
    Literatura dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań nowoczesności

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 134 Słowo wstępne Dekalog nowoczesności Część ITriada nowoczesności: ludowość, pajdocentryzm, topiczność Baśń Konopnickiej – dialog kultur, dialog pisarzyKorczak – dialog filozofówMiłosz zacz

  1. Księgi pierwsze. Antologie dla dzieci
    [First books. Anthologies for children]

    Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2002, s. 102-116 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 49)

  1. Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początku XXI wieku. Szkice bibliologiczne. Red. nauk. Mariola Antczak, Alina Brzuska-Kępa, Agata Walczak-Niewiadomska. Łódź Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego 2013, 364 s. ISBN 978-83-7969-027-5
    [Kultura czytelnicza dzieci i młodzieży początku XXI wieku. Szkice bibliologiczne. (Readership Culture of Children and Young Adults in First Decade of 21st century. Bibliological Sketches) Ed. Mariola Antczak, Alina Brzuska-Kępa, Agata Walczak-Niewiadomska. Łódź Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego 2013, 364 s. ISBN 978-83-7969-027-5]

    Przegląd Biblioteczny 2014, R. 82, z. 3, s. 452-454

  1. Literackie ożywienie bestii - intertekstualne wątki bestiariuszy w „Harrym Potterze”
    [Literary Revival of the Beasts - Intertextual Aspects of the “Harry Potter’s” Bestiaries]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 99-110 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej. Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, 285 s., ISBN: 978-83-7271-966-9
    [Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej (Fantastically present. English bestsellling book series for children and young people in contemporary Polish media space). Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, pp. 285, ISBN: 978-83-7271-966-9]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 2, s. 279-281

  1. Nurty i style w edytorstwie książki dziecięcej
    [Trends and styles in children’s book design and illustration]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 163-175 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. O kaszubskiej poezji dla dzieci
    [On Kashub children’s poety]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 119-139 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Od aktora do animatora, od misterium do happeningu. Dziecko i książka w obliczu przemian
    [From Actor To Animator, From Mystery Play To Happening. Child And Book Facing The Changes]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 122-144 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Od literatury audialnej do literatury multimedialnej
    [From audio literature to multimedia literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 192-208 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Polska książka dla dzieci do 1864 r. w Sankt Petersburgu. Olga Gusjewa: Pol’skaja detskaja kniga do 1864 goda. Annotirovannyj katalog sobranija Slavjanskogo fonda Biblioteki. Sankt-Petersburg: Biblioteka Rossijskoj Akademii Nauk, 2003, 265, [1] s.
    [Polish books for children before 1864 in the collections of Russian Academy of Science Library in Sankt Petersburg. Olga Gusjewa: Pol’skaja detskaja kniga do 1864 goda. Annotirovannyj katalog sobranija Slavjanskogo fonda Biblioteki. - Sankt-Peterburg 2003.]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 2, s. 226-228

  1. Postmodernizm we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży
    [Postmodernism in contemporary children’s and young adults ’literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 101-116 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Promocja książki dziecięcej
    Podręcznik akademicki

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 42

  1. Propozycje metodologiczne w badaniach literatury dla dzieci i młodzieży
    [Methodological Proposals For Children’s And Young Adults’ Literature Research]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 11-23 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Przemiany funkcji edukacyjnych literatury dziecięcej
    [Changes of educational functions of children literature]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 94-102 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Przestrzeń nadziei. Debiuty po 1990 roku
    [Space Of Hope. Debuts After The Year 1990]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 43-57 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Ruchome obrazy – o wizerunkach martwych bohaterów w serii o Harrym Potterze
    [Moving Pictures – on the Dead Characters’ Images in the Harry Potter Series]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 159-167 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Serie literackie dla dzieci i młodzieży w Polsce w latach 1945-1989
    Produkcja wydawnicza i ukształtowanie edytorskie

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 149 Wstęp Pojęcie serii wydawniczej, jej typy i funkcje Początki serii dla dzieci i młodzieży w Polsce Analiza ilościowa repertuaru wydawniczego 3.1. Tytuły 3.2. Nakłady 3.3. Serie Geografia

  1. Stereotypy książki ambitnej dla młodego odbiorcy
    [Stereotypes of high literature in books for young people]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 55-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. System informacyjny – wprowadzenie dzieci i młodzieży w kulturę
    [Information system – introduction to children’s and young adults’ culture]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1999, nr 2 (74), s. 109-114

  1. Voldemort - więcej niż czarnoksiężnik? Ewolucja wizerunku złego maga w kulturze współczesnej
    [Voldemort - More Than a Sorcerer? Evolution of an Evil Wizard Image in Contemporary Culture]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 149-158 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. W poszukiwaniu arcydzieł
    [In Search Of Masterpieces]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 33-42 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Wartościowanie książki dla młodego czytelnika we współczesnej krytyce literackiej
    [The issue of children’s book evaluation: contemporary literary critics’ approach]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 245-254 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Wpływ świata mediów na kształt książki dziecięcej i style jej odbioru
    [Impact of the world of media on children’s book shape and the styles of its reception]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Michał Zając, Warszawa 2006, s. 13-31 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Wytyczne IFLA dla bibliotek obsługujących niemowlęta i małe dzieci (do 3 lat)
    [Guidelines for Library Services to Babies and Toddlers]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 13-48 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Wzorce kultury masowej w książce dla dzieci
    [Patterns of mass culture in children’s book]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 32-54 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)