Publikacje oznaczone tematem:

Dzieci

  1. Biblioteka dla dzieci w Sieci
    [Children’s Libraries In The Internet]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 176-185 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Biblioteka dziecięca XXI wieku - między utopią i koniecznością
    [Children’s Library In The 21st Century - Between The Utopia And Necessity]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 170-175 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Biblioteka jako centrum zabawek
    [Libraries as Toy Centers]

    Przegląd Biblioteczny 2010, R. 78, z. 4, s. 476-488

  1. Biblioteki dla dzieci i ich deklaracje misji
    [Children libraries and their mission declarations]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 243-254 (Nauka, Dydakt

  1. Biblioteki w glokalizacji świadomości dziecka
    [Libraries in the process of “glocalizing” child’s awareness]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 194-204 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Biblioteki w służbie dzieciom
    [Libraries in the service of children]

    Biblioteka w otoczeniu społecznym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2000, s. 52-77 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 40)

  1. Deklaracja „Internet i biblioteki dla dzieci”
    [Internet and Children’s Library Services]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 87-88 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Dziecięce kryteria oceny książki
    [Child’s criteria of book evaluation]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 227-244 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Dziecko w bibliotece
    [Child in the library]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 209-224 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Dziecko w świecie emocji literackich

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 18

  1. Edytorstwo współczesnych czasopism dla dzieci i młodzieży. Zarys problematyki
    [Contemporary editions of children’s and young adults ’ magazines. The outline of the topic]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 176-191 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Ilustracja, która prowadzi
    [Illustration which leads]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 152-162 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Intertekstualność we współczesnej fantastyce
    [Intertextuality in contemporary fantasy literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 91-100 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Kanon książek - pojęcie i sprzeczności
    [Books’ canon: term and contradictions]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 255-268 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Kicz i literatura wysoka
    [Kitsch and high literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 66-76 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Księgi pierwsze. Antologie dla dzieci
    [First books. Anthologies for children]

    Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2002, s. 102-116 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 49)

  1. Nurty i style w edytorstwie książki dziecięcej
    [Trends and styles in children’s book design and illustration]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 163-175 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. O kaszubskiej poezji dla dzieci
    [On Kashub children’s poety]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 119-139 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Od aktora do animatora, od misterium do happeningu. Dziecko i książka w obliczu przemian
    [From Actor To Animator, From Mystery Play To Happening. Child And Book Facing The Changes]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 122-144 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Od literatury audialnej do literatury multimedialnej
    [From audio literature to multimedia literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 192-208 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Postmodernizm we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży
    [Postmodernism in contemporary children’s and young adults ’literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 101-116 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Promocja książki dziecięcej
    Podręcznik akademicki

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 42

  1. Przemiana kompetencji czytelniczych dzieci pod wpływem mediów elektronicznych
    [Changes In Children’s Reading Competencies Under The Influence O f Electronic Media]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 147-156 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Przemiany funkcji edukacyjnych literatury dziecięcej
    [Changes of educational functions of children literature]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 94-102 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Stereotypy książki ambitnej dla młodego odbiorcy
    [Stereotypes of high literature in books for young people]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 55-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. System informacyjny – wprowadzenie dzieci i młodzieży w kulturę
    [Information system – introduction to children’s and young adults’ culture]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1999, nr 2 (74), s. 109-114

  1. Udział bibliotek szkolnych w kształceniu kompetencji zdrowotnych dzieci i młodzieży
    [School libraries’ participation in health information literacy training for children and youth]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 262-272 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Wpływ świata mediów na kształt książki dziecięcej i style jej odbioru
    [Impact of the world of media on children’s book shape and the styles of its reception]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Michał Zając, Warszawa 2006, s. 13-31 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Wytyczne dotyczące usług w bibliotekach dla dzieci
    [Guidelines for Children’s Libraries Services]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 49-58 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Wytyczne IFLA dla bibliotek obsługujących niemowlęta i małe dzieci (do 3 lat)
    [Guidelines for Library Services to Babies and Toddlers]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 13-48 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Wzorce kultury masowej w książce dla dzieci
    [Patterns of mass culture in children’s book]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 32-54 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Zmiany w publicznych bibliotekach dziecięcych w Polsce pod wpływem wybranych nurtów we współczesnej kulturze
    [Changes in public children libraries in Poland in the light of selected cultural trends]

    Biblioteki, tożsamość, kultura : praca zbiorowa, redakcja Iwona H. Pugacewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2013, s. 15-27 (Prace Zakładu Bibliotekoznawstwa IINiSB UW ; t. 8) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 143)