Publikacje oznaczone tematem:

Czytelnictwo młodzieży

  1. Analizy - interpretacje - polemiki. „Harry Potter” w polskim dyskursie naukowym
    [Analyses - Interpretations - Polemics. “Harry Potter” in the Polish Academic Discourse]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 27-37 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Anna Gašparovičová, L’udmiła Hrdináková, Judita Kopačiková, Pavol Rankov: Čitanie mládeže v Bratislavskom kraji. Interpretácia výsledkov výskumu. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácii SR 2009, 107 s. ISBN 978-80-89354-03-0

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 1, s. 119-122

  1. Biblioteki i młodzież: przyjaciele, wrogowie, nieznajomi?
    [Libraries and young readers; friends, enemies, strangers?]

    Biblioteka w otoczeniu społecznym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2000, s. 78-95 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 40)

  1. Bibliothèques, enfance et jeunesse, sous la direction de Françoise Legendre . Paris: Editions du Cercle de la Librairie 2015, 315 [5] s., ISBN 978-2-7654-1489-6
    [Bibliothèques, enfance et jeunesse, sous la direction de Françoise Legendre . Paris: Editions du Cercle de la Librairie 2015, pp. 315 [5], ISBN 978-2-7654-1489-6]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 4, s. 636-641

  1. Bulgarian good practices for reading competence
    [Dobre praktyki w zakresie rozwoju kompetencji czytelniczych w Bułgarii]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. Bunt czytelników
    Proza inicjacyjna netgeneracji

    Wstęp Cz.I. Pokolenie Nikt Ko ponosi winę?Śmierć „złotego pędraka”„Ty, który wchodzisz, żegnaj się z nadzieją”„Jej oczy bfyszczą z nienawiści”„Nieznośna lekkość seksu”„Jak wydobyć się z tego labiryntu cierpienia?

  1. Centrum Literatury Dziecięcej - aby służyć tym, którzy służą dzieciom
    [Childrens Literature Center - to serve people who serve the children]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. Designing Library Space for Children. Ed. by Ingrid Bon, Andrew Cranfield and Caren Later. Berlin-Boston: Walter de Gruyter, cop. 2012. 150 s., il. (IFLA Publications, 154). ISBN 978-3-11023216-5; e-ISBN 978-3-11-023217-2
    [Designing Library Space for Children. Ed. by Ingrid Bon, Andrew Cranfield and Caren Later. Berlin-Boston: Walter de Gruyter, cop. 2012. pp. 150. (IFLA Publications, 154). ISBN 978-3-11023216-5; e-ISBN 978-3-11-023217-2]

    Przegląd Biblioteczny 2013, R. 81, z. 1, s. 49-51

  1. Edukacja czytelnicza i medialna
    [Reading and media education]

    Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2002, s. 139-152 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 49)

  1. Edukacyjna funkcja biblioteki publicznej w życiu młodzieży

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 2

  1. Fan fiction - uwagi o twórczości literackiej i kulturze czytelniczej dzieci i młodzieży w Sieci
    [Fan Fiction - Some Remarks On Web’s Literary Creativity And Reading Culture]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 86-96 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Formy i metody pracy z młodzieżą w bibliotekach publicznych
    [Working with the youth – forms and methods in public libraries]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 83-102 (Nauka, Dydakty

  1. Grzegorz Leszczyński: Magiczna biblioteka. Zbójeckie księgi młodego wieku. Warszawa: Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej 2007, 208 s. ISBN -13:978-83-88581-31-1
    [Grzegorz Leszczyński: Magiczna biblioteka. Zbójeckie księgi młodego wieku (Magical Library. Rogue Books of Our Youth). Warszawa: Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej 2007, pp. 208. ISBN -13:978-83-88581-31-1]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 162-165

  1. Iwonna Michalska: Wychowanie do czytelnictwa uczniów szkół powszechnych w Drugiej Rzeczypospolitej. Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego 2011, 292 s. ISBN 978-83-7525-595-9
    [Iwonna Michalska: Wychowanie do czytelnictwa uczniów szkół powszechnych w Drugiej Rzeczypospolitej (Reading habits taught to the pupils of Polish elementary schools in the years 1900-1945). Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łódzkiego 2011, pp. 292. ISBN 978-83-7525-595-9]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 3, s. 383-386

  1. Książka dla dzieci i młodzieży jako przedmiot badań bibliologicznych
    [Children and young people book as a research subject of the book studies]

    Bibliologia, biblioteki, bibliotekarze : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Grygrowski i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2005, s. 39-56 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 76)

  1. Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej. Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, 285 s., ISBN: 978-83-7271-966-9
    [Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej (Fantastically present. English bestsellling book series for children and young people in contemporary Polish media space). Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, pp. 285, ISBN: 978-83-7271-966-9]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 2, s. 279-281

  1. Organizacja czasu wolnego młodzieży szkolnej w kontekście kompetencji czytelniczych i kontaktu z literaturą
    [A school youth’s free time vs. reading competencies and reading literature]

    Czas przemian – czas wyzwań : rola bibliotek i ośrodków informacji w procesie kształtowania kompetencji współczesnego człowieka : praca zbiorowa, redakcja Justyna Jasiewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2014, s. 234-242 (Nauka, Dydakt

  1. Panorama czytelnictwa młodzieży francuskiej w epoce cyfrowej
    [Panorama of youth readership in France in the digital age]

    W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, redakcja Mariola Antczak, Agata Walczak-Niewiadomska, Warszawa ; Łódź 2015, s. 23-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 163)

  1. Współczesna proza dla młodzieży wobec przeżyć adolescencji
    [Modem Young Adults’ Fiction Facing The Experience Of Adolescence]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 69-85 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)