Publikacje oznaczone tematem:

Użytkownicy bibliotek

  1. Społeczeństwo biblioteczne jako społeczeństwo informacyjne
    [Library society as the information society]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2001, nr 2 (78), s. 43-63

  1. Sprawozdanie Biblioteki Narodowej za 2008 r. Oprac. Mirosława Zygmunt. Warszawa: Biblioteka Narodowa 2009, 207 [1] s., ISSN 0137-2734
    [Sprawozdanie Biblioteki Narodowej za 2008 r. (National Library of Poland - 2008 report). Mirosława Zygmunt. Warszawa: Biblioteka Narodowa 2009, pp. 207 [1], ISSN 0137-2734]

    Przegląd Biblioteczny 2010, R. 78, z. 1, s. 99-104

  1. Szkolne Centrum Kultury Informacyjnej ośrodkiem alfabetyzacji informacyjnej środowiska wychowawczego ucznia
    [School Centre of Information Culture as a centre of information literacy of an education environment]

    Przyszłość bibliotek w Polsce : materiały z ogólnopolskiej konferencji, Warszawa 12-13.10.2007 r., redakcja Jadwiga Sadowska, Warszawa 2008, s. 206-212 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 98)

  1. Testy A/B jako metoda wspierająca badania potrzeb użytkowników biblioteki
    [Labeling Systems in Polish Academic Libraries’ Search Tool]

    Nauka o informacji w okresie zmian : koncepcje, metody, badania, praktyki, redakcja Barbara Sosińska-Kalata, Warszawa 2014, s. 305-313 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 154)

  1. Unplugged - co-working - co-living - emerging adulthood? Nowe zjawiska społeczne a biblioteki
    [Unplugged - Co-working - Co-living - Emerging Adulthood? New Social Phenomena Versus Libraries]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. 2, s. 172-181

  1. User Experience in Libraries. Applying Ethnography and Human-Centered Design. Ed. by Andy Priestner and Matt Borg. New York: Routledge, 2016. 203 [5] s. ISBN 978-1-4724-8472-7
    [User Experience in Libraries. Applying Ethnography and Human-Centered Design. Ed. by Andy Priestner and Matt Borg. New York: Routledge, 2016. pp. 203 [5]. ISBN 978-1-4724-8472-7]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, z. 2, s. 219-223

  1. Usłyszeć niewypowiedziane. Dostrzec niewidoczne. Techniki UX (User experience) w badaniach użytkowników bibliotek. Szanse i perspektywy
    [Hear the Unspoken, Notice the Unseen. UX (User Experience) Techniques in Library User Research. opportunities and Perspectives]

    Przegląd Biblioteczny 2020, R. 88, z. 1, s. 50-64

  1. Użytkownik czy klient - refleksje terminologiczne
    [A user or a client - terminological analysis]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2004, nr 2 (84), s. 63-71

  1. Wiedza i język informacyjny w paradygmacie sieciowym

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 125   WPROWADZENIE                                  Rozdział pierwszyPODSTAWY EPISTEMOLOGICZNE JĘZYKÓW INFORMACYJNYCHI OPRACOWANIA RZECZOWEGO                          1.1. Infor

  1. Współczesne biblioteki więzienne i działalność kulturalno-oświatowa w polskich zakładach służby więziennej
    [Contemporary Prison Libraries and Cultural and Educational Activities in Polish Prisons]

    Przegląd Biblioteczny 2012, R. 80, z. 1, s. 3-28

  1. Wytyczne dla bibliotek obsługujących młodzież
    [Guidelines for Library Services for Young Adult]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 59-86 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Wytyczne dotyczące usług w bibliotekach dla dzieci
    [Guidelines for Children’s Libraries Services]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 49-58 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Wytyczne IFLA dla bibliotek obsługujących niemowlęta i małe dzieci (do 3 lat)
    [Guidelines for Library Services to Babies and Toddlers]

    Dzieci, młodzież - Internet - biblioteka : wytyczne IFLA Sekcji Bibliotek dla Dzieci i Młodzieży, redakcja Grażyna Lewandowicz-Nosal, Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2009, s. 13-48 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 110)

  1. Zachowania informacyjne użytkownika OPAC w Bibliotece Jagiellońskiej
    [OPAC user’s information behaviours in Jagiellonian Library]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 2 (70), s. 70-79

  1. Zarządzanie wiedzą w procesie kształtowania relacji z użytkownikiem bibliotek
    [Knowledge Management in the Process of Shaping Relationships with Library Users]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 2, s. 219-227

  1. Zasoby informacyjne i narzędzia informatyczne wspomagające e-kształcenie w bibliotece akademickiej. Doświadczenia Biblioteki Głównej i OINT Politechniki Wrocławskiej z różnych form pracy ze zdalnym użytkownikiem
    [Information Resources and Computer Tools Supporting Elearning in Academic Libraries. Various Forms of Work with Rem ote User as Experienced by the Main Library and Information Center of Wroclaw University of Technology]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 4, s. 461-481

  1. Zastosowanie teorii zbiorów przybliżonych w badaniach użytkowników bibliotek
    [Implementation of rough sets theory to library users research]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 1 (71), s. 23-36

  1. Zmiany w publicznych bibliotekach dziecięcych w Polsce pod wpływem wybranych nurtów we współczesnej kulturze
    [Changes in public children libraries in Poland in the light of selected cultural trends]

    Biblioteki, tożsamość, kultura : praca zbiorowa, redakcja Iwona H. Pugacewicz i Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2013, s. 15-27 (Prace Zakładu Bibliotekoznawstwa IINiSB UW ; t. 8) (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 143)