Publikacje oznaczone tematem:

Tematy i motywy

  1. „Tyle jest wart ten raj...”. Cykl potterowski czytany jako powieść idei
    [„This here DAN...”' The Harry Potter Cycle Read as a Novel of Ideas]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 65-77 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Kobieca animagia. Motyw kobiety-kota na podstawie cyklu Joanne К. Rowling о Harrym Potterze oraz „Minu” Annie M. G. Schmidt
    [Female Animagi. Cat-Woman Theme in Joanne K. Rowling’s Harry Potter Series and Annie M. G. Schmidt’s “Minoes”]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 111-127 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Książki pierwsze, książki ostatnie?
    Literatura dla dzieci i młodzieży wobec wyzwań nowoczesności

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 134 Słowo wstępne Dekalog nowoczesności Część ITriada nowoczesności: ludowość, pajdocentryzm, topiczność Baśń Konopnickiej – dialog kultur, dialog pisarzyKorczak – dialog filozofówMiłosz zacz

  1. Na tropie młodych feministek. O odniesieniach do feminizmu w polskich obyczajowych powieściach dla młodzieży
    [On the track of young feminists. About feminism in Polish youth novels]

    Bibliologia polityczna : praca zbiorowa, redakcja Dariusz Kuźmina, Warszawa 2011, s. 372-384 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 124)

  1. O kaszubskiej poezji dla dzieci
    [On Kashub children’s poety]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 119-139 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Postmodernizm we współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży
    [Postmodernism in contemporary children’s and young adults ’literature]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 101-116 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)

  1. Problematyka prasoznawcza na łamach wybranych polskich czasopism bibliologicznych
    [Issues in Press Studies Reflected in Selected Book Studies Journals]

    Przegląd Biblioteczny 2017, R. 85, z. 4, s. 443-476

  1. Współczesna proza dla młodzieży wobec przeżyć adolescencji
    [Modem Young Adults’ Fiction Facing The Experience Of Adolescence]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 69-85 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Wzorce kultury masowej w książce dla dzieci
    [Patterns of mass culture in children’s book]

    Książka dziecięca 1990-2005 : konteksty kultury popularnej i literatury wysokiej : praca zbiorowa, redakcja Grzegorz Leszczyński, Danuta Świerczyńska-Jelonek, Mchał Zając, Warszawa 2006, s. 32-54 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 84)