Publikacje oznaczone tematem:

Badania użytkowników bibliotek

  1. „Księga życzeń” w bibliotece uczelnianej PWSZ w Tarnowie - czyli jak podnosimy jakość usług poprzez stosowanie badań ankietowych
    [“The Book of Wishes” in the library of the Public Vocational College in Tarnów - how to raise quality of services using questionnaire surveys]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 105-114 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce (AFBN) jako narzędzie wspomagające zarządzanie biblioteką
    [The indicators of science libraries’ effectiveness]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 117-127 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Badanie satysfakcji użytkowników jako metoda określania potrzeb szkoleniowych bibliotekarzy
    [Users’ satisfaction survey as a method of defining librarians’ training needs]

    Zarządzanie kadrami w bibliotece : praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2008, s. 20-29 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 97)

  1. Badanie użytkowników katalogu komputerowego Biblioteki Politechniki Wrocławskiej
    [Survey report on Aleph OPAC of the library of Wroclaw University of Technology]

    Przegląd Biblioteczny 2006, R. 74, z. 4, s. 475-492

  1. Biblioteka w opinii użytkowników (A.D. 2004)
    [Library in the users’ opinions (A.D. 2004)]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2005, nr 1 (85), s. 27-51

  1. Jak nas oceniają użytkownicy? Badanie satysfakcji użytkowników bibliotek systemu biblioteczno-informacyjnego Politechniki Warszawskiej
    [How Are We Received by the Library Users? Researching the Satisfaction of the Users of the Library and Information System of Warsaw University of Technology]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 3, s. 407-424

  1. Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu
    [The world is changing - or quality of past and present library services in the University Library in Poznań]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 155-163 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Języki informacyjno-wyszukiwawcze jako narzędzia pozyskiwania informacji w procesie kształcenia akademickiego. Relacja z badań przeprowadzonych w Bibliotece Głównej Politechniki Świętokrzyskiej
    [Information retrieval languages as tools for gaining information in the process of the academic education. Report from research project delivered at Central Library of Politechnika Świętokrzyska]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 2 (70), s. 80-88

  1. Library anxiety: przegląd współczesnych kierunków badań
    [Library Anxiety: a Survey of Recent Research Trends]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 3, s. 313-324

  1. Library anxiety: teoria, założenia, modele
    [Library Anxiety: Theory, Principles, Model]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 2, s. 177-189

  1. Nowe technologie a biblioteka. Niepokoje czytelników trzeciego wieku
    [New Technologies and Libraries. Fears of Elderly Library Users]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 3, s. 418-428

  1. Perspektywy badań użytkowników systemu informacyjnego Biblioteki Akademii Medycznej w Lublinie
    [Prospects of researching the users of Lublin’s medical university central library]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 2 (70), s. 89-97

  1. Polska Skala Niepokoju Związanego z Korzystaniem z Biblioteki: wyniki badań
    [Polish Library Anxiety Scale: research results]

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 2, s. 231-243

  1. Potrzeby informacyjne użytkowników a język informacyjno-wyszukiwawczy systemu. Komunikat o badaniach prowadzonych w Bibliotece Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku
    [Information users needs and the information retrieval language of the system. Announcement of research provided at library of pedagogy and psychology in Białystok University ]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 1 (71), s. 74-77

  1. Satysfakcja klienta jako kluczowy czynnik sukcesu bibliotek. Działania Biblioteki Centralnej Forschungszentrum Jiilich na rzecz użytkowników
    [Customer Satisfaction as the Library to Success Steps Taken by Forschungszentrum Jiilich Central Library to the Benefit of Its Patrons]

    Przegląd Biblioteczny 2009, R. 77, z. 1, s. 5-15

  1. Wykorzystanie metody person w projektowaniu usług bibliotek szkół wyższych
    [The Personas Method in Designing University Library Services]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2016, nr 2 (108), s. 119-138

  1. Zachowania informacyjne użytkownika OPAC w Bibliotece Jagiellońskiej
    [OPAC user’s information behaviours in Jagiellonian Library]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1997, nr 2 (70), s. 70-79

  1. Zastosowanie teorii zbiorów przybliżonych w badaniach użytkowników bibliotek
    [Implementation of rough sets theory to library users research]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 1 (71), s. 23-36