Publikacje oznaczone tematem:

Literatura angielska

  1. „Harry Potter” w zwierciadle kultury wiktoriańskiej
    [“Harry Potter” in the Mirror of Victorian Culture]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 39-51 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. „Spójrz... na... mnie”, czyli Severus Snape romantyczną kreacją podszyty
    [„Look... at... me...”, or Romantic Creation Runs Deep in Severus Snape]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 139-147 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. „Tyle jest wart ten raj...”. Cykl potterowski czytany jako powieść idei
    [„This here DAN...”' The Harry Potter Cycle Read as a Novel of Ideas]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 65-77 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. (Nie)edukacyjne niedopowiedzenia - co się stało z seksualnością bohaterów serii książek o Harrym Potterze?
    [(Non)Educational Understatements - What Has Happened to the Sexuality of the Harry Potter Series’ Characters?]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 89-98 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Analizy - interpretacje - polemiki. „Harry Potter” w polskim dyskursie naukowym
    [Analyses - Interpretations - Polemics. “Harry Potter” in the Polish Academic Discourse]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 27-37 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Czy Hermiona jest kobietą? Konstrukty kobiecości w serii o Harrym Potterze
    [Is Hermione a Woman? Constructs of Femininity in the Harry Potter Series]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 79-88 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Demoniczna istota we wnętrzu pięknego kwiatu. Fleur Delacour jako spadkobierczyni uroków wili
    [Demonical Creature inside a Beautiful Flover. Fleur Delacour as an Heiress of Veela Charms]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 129-137 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Dlaczego „Harry Potter” jest nierealistyczny, czyli demografia i ekonomia czarodziejskiego świata
    [Why is “Harry Potter” Unrealistic, or on Demography and Economy of the Magical World]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 53-63 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. ESTC w Polsce
    [ESTC in Poland]

    Przegląd Biblioteczny 1999, R. 67, z. 3, s. 127-140

  1. Harry Potter w polskiej prasie - od książek do potteromanii
    [Harry Potter in the Polish Press - from the Books to Potteromania]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 15-26 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Kobieca animagia. Motyw kobiety-kota na podstawie cyklu Joanne К. Rowling о Harrym Potterze oraz „Minu” Annie M. G. Schmidt
    [Female Animagi. Cat-Woman Theme in Joanne K. Rowling’s Harry Potter Series and Annie M. G. Schmidt’s “Minoes”]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 111-127 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Końca nie widać. Transmedialne czary na portalu Pottermore.com
    [To No End. Transmedia Magic on Pottermore.com Website]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 169-179 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Krajobraz po Terakowskiej. Współczesna fantasy z perspektywy światów możliwych
    [Literary Landscape After Terakowska. Modern High Fantasy As Seen From The Possible Worlds’ Perspective]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 58-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Literackie ożywienie bestii - intertekstualne wątki bestiariuszy w „Harrym Potterze”
    [Literary Revival of the Beasts - Intertextual Aspects of the “Harry Potter’s” Bestiaries]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 99-110 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej. Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, 285 s., ISBN: 978-83-7271-966-9
    [Michał Rogoż, Fantastycznie obecne. Anglojęzyczne bestsellerowe cykle powieściowe dla dzieci i młodzieży we współczesnej polskiej przestrzeni medialnej (Fantastically present. English bestsellling book series for children and young people in contemporary Polish media space). Kraków: Wydaw. Naukowe, Uniwersytetu Pedagogicznego, 2015, pp. 285, ISBN: 978-83-7271-966-9]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 2, s. 279-281

  1. Ruchome obrazy – o wizerunkach martwych bohaterów w serii o Harrym Potterze
    [Moving Pictures – on the Dead Characters’ Images in the Harry Potter Series]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 159-167 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)

  1. Voldemort - więcej niż czarnoksiężnik? Ewolucja wizerunku złego maga w kulturze współczesnej
    [Voldemort - More Than a Sorcerer? Evolution of an Evil Wizard Image in Contemporary Culture]

    Harry Potter : fenomen społeczny, zjawisko literackie, ikona popkultury, redakcja Weronika Kostecka i Maciej Skowera, Warszawa 2014, s. 149-158 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 147)