Publikacje oznaczone tematem:

Jakość

  1. „Księga życzeń” w bibliotece uczelnianej PWSZ w Tarnowie - czyli jak podnosimy jakość usług poprzez stosowanie badań ankietowych
    [“The Book of Wishes” in the library of the Public Vocational College in Tarnów - how to raise quality of services using questionnaire surveys]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 105-114 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. „Należy ciągle tworzyć, dbając o jakość, a nie bojąc się o jakość” - audyt informacyjny w praktyce bibliotekarskiej
    [“We shall be creating, caring for quality, instead of fearing of quality” - information audit in library practice]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 51-59 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Badanie jakości słowników terminologicznych metodą ciągów definicyjnych
    [Testing the quality of the terminology dictionaries by the definition sequences method]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 2 (72), s. 18-35

  1. Badanie potrzeb i satysfakcji użytkowników oraz wpływ etyki bibliotekarskiej na działalność usługową bibliotek
    [The study of the users’ needs and satisfaction. A professional ethic’s influence on library services]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 78-86 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Bibliotekarstwo. Pod red. Anny Tokarskiej. Warszawa: Wydaw. SBP, 2013, 728 s. (Nauka. Dydaktyka. Praktyka, 144), ISBN 978-83-61464-95-2
    [Bibliotekarstwo (Librarianship). Ed. Anna Tokarska. Warszawa: Wydaw. SBP, 2013, pp. 728, (Nauka. Dydaktyka. Praktyka, 144), ISBN 978-83-61464-95-2]

    Przegląd Biblioteczny 2014, R. 82, z. 1, s. 63-79

  1. Cechy dobrego języka informacyjno-wyszukiwawczego
    [Features of the good information retrieval language]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 2 (72), s. 3-17

  1. Elżbieta Barbara Zybert: Jakość w działalności bibliotek. Oceny - pomiary - narzędzia. Warszawa: Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej, 2007, s. 156, ISBN 978-83-88581-30-4
    [Elżbieta Barbara Zybert: Jakość w działalności bibliotek. Oceny - pomiary - narzędzia (Quality in Library Activities. Evaluation - Measures - Tools). Warszawa: Centrum Edukacji Bibliotekarskiej, Informacyjnej i Dokumentacyjnej, 2007, pp. 156, ISBN 978-83-88581-30-4]

    Przegląd Biblioteczny 2007, R. 75, z. 2, s. 274-277

  1. Główne współczesne kierunki badań z zakresu bibliotekoznawstwa na świecie
    [Main Contemporary Research Directions in International Library Scienc]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 1, s. 22-27

  1. Jakość usług bibliotecznych
    Badanie metodą SERVQUAL

    Seria: Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 73   WSTĘPPrzypisyRozdział 1. JAKOŚĆ USŁUG BIBLIOTECZNYCH1.1. Pojęcie jakości1.2. Nowe trendy w zarządzaniu a praktyka bibliotekarska1.3. Usługi i ich jakość1.4. Jakość usług bibliotecznych1.4.1. K

  1. Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu
    [The world is changing - or quality of past and present library services in the University Library in Poznań]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 155-163 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Jakość w pracy biblioteki szkolnej
    [Quality in the school library]

    Książka i biblioteka w środowisku edukacyjnym : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert, Warszawa 2002, s. 42-75

  1. Jednostka opisu bibliograficznego a jakość bibliografii narodowej
    [A bibliographic description unit vs. quality of a national bibliography]

    Bibliografia : źródła, standardy, zasoby : praca zbiorowa, redakcja Jerzy Franke, Warszawa 2013, s. 93-109 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; nr 145)

  1. Klasyka dziecięca dzisiaj
    [Children’s Classics Today]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 24-32 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Koncepcje zarządzania jakością w bibliotekach polskich. Stan obecny i kierunki badań (studia literaturowe)
    [The concepts of quality management in Polish libraries. Current status and research trends (literature reviews)]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 205-214 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Kontrola jakości opisu bibliograficznego w „Bibliographie Nationale Française - Livres”
    [Bibliographic description quality assurance in „Bibliographie Nationale Française - Livres”]

    Bibliografia : teoria, praktyka, dydaktyka : praca zbiorowa, redakcja Jadwiga Woźniak-Kasperek i Mikołaj Ochmański, Warszawa 2009, s. 82-87 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 106)

  1. Kryteria estetyczne w ocenie jakości systemów informacyjnych
    [Aesthetic criteria in information systems’ quality evaluation]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 136-144 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Kryteria oceny systemów wyszukiwawczych w Internecie
    [The criteria for evaluation for the internet searching systems]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2000, nr 2 (76), s. 3-20

  1. Metoda ciągów definicyjnych – możliwości jej wykorzystania w systemach informacyjno-wyszukiwawczych
    [Method of definition sequences – prospects of its implementation in information retrieval systems]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 1998, nr 1 (71), s. 3-22

  1. Metody oceniania interfejsów użytkownika
    [Methods of the user interface evaluation]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2001, nr 2 (78), s. 81-97

  1. Miejsce i znaczenie oceny jakości informacji w wybranych modelach ewaluacji bibliotek cyfrowych
    [The Role and Significance of Information Quality in Selected Digital Library Evaluation Models]

    Przegląd Biblioteczny 2016, R. 84, z. 3, s. 369-386

  1. Model systemu zarządzania jakością w sieci bibliotek publicznych województwa zachodniopomorskiego a propozycje standardów pracy bibliotek publicznych
    [The model of quality management system for the public libraries’ network in Zachodniopomorskie Province vs. proposed standards for public libraries]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 128-135 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Narzędzia kontroli jakości w działalności biblioteki akademickiej. Czy filozofia kaizen ma zastosowanie w bibliotece akademickiej uczelni pedagogicznej?
    [Quality control tools in an academic library. Can the kaizen philosophy be applied in a pedagogic university library?]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 41-50 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Ocena jakości bibliotek cyfrowych
    [Quality evaluation of digital libraries]

    Biblioteki cyfrowe : praca zbiorowa, redakcja Małgorzata Janiak, Monika Krakowska i Maria Próchnicka, Warszawa 2012, s. 15-65 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 135)

  1. Ocena jakości dokumentów a nowe media
    [Quality evaluation of documents vs. new media]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2012, nr 1 (99), s. 54-69

  1. Ocena wpływu usług biblioteczno-informacyjnych na środowisko społeczne w badaniach jakości bibliotek
    [Evaluation of library and information services’ influence in library quality studies]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 13-22 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Po co bibliotekom jakość?
    [Why Do Libraries Need Quality?]

    Przegląd Biblioteczny 2015, R. 83, z. 2, s. 181-192

  1. Próba implementacji benchmarkingu w zakresie funkcjonowania bibliotek
    [An attempt to implement benchmarkingin library performance]

    Przegląd Biblioteczny 2011, R. 79, z. 1, s. 62-76

  1. Przegląd metod i narzędzi do pomiaru jakości usług bibliotecznych w oparciu o biblioteki akademickie
    [The review of methods and tools of library services quality measurement being used in academic libraries]

    Jakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym ; praca zbiorowa, redakcja Joanna Kamińska i Beata Żołędowska-Król, Warszawa 2009, s. 67-77 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 109)

  1. Quality of work and quality of outcome - how Universities can strengthen their profile by quality insurance systems
    [Jakość pracy i jakość wyników – jak uczelnie mogą wzmocnić swój profil poprzez systemy ubezpieczenia jakości]

    Książka, biblioteka, informacja w kręgu kultury i edukacji : praca zbiorowa, redakcja Elżbieta Barbara Zybert i Dorota Grabowska, Warszawa 2008, s. 131-137 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 104)

  1. Testy użyteczności serwisu internetowego Biblioteki Uniwersyteckiej w Toruniu
    [Usability tests of Torun University Library website]

    Przegląd Biblioteczny 2008, R. 76, z. 2, s. 260-275

  1. Testy użyteczności w ocenianiu jakości serwisów internetowych bibliotek akademickich
    [Usability tests in quality evaluation of academic libraries’ internet services]

    Zagadnienia Informacji Naukowej 2007, nr 1 (89), s. 15-25

  1. Użyteczność czytników książek elektronicznych w świetle standardów
    [Usefulness of E-Book Readers in the Light of Standards]

    Przegląd Biblioteczny 2021, R. 89, z. 3, s. XX-XX

  1. W poszukiwaniu arcydzieł
    [In Search Of Masterpieces]

    Po potopie : dziecko, książka i biblioteka w XXI w. : diagnozy i postulaty : praca zbiorowa, redakcja Danuta Świerczyńska-Jelonek, Grzegorz Leszczyński i Michał Zając, Warszawa 2008, s. 33-42 (Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 101)

  1. Związki zarządzania jakością z zarządzaniem wiedzą i ich wpływ na role bibliotekarzy
    [Relationships between quality management and knowledge management and their influence on librarians’ professional roles]

    Przegląd Biblioteczny 2005, R. 73, z. 1, s. 30-39